17. heinäkuuta 2017

Paluu lähelle alkuperäistä

Viileitä tummanruskeita sävyjä


Vuosi sitten toukokuussa lupasin pysyä silloin laitetulle hiusvärisävylle uskollisena kokoaisenn vuoden verran. Lupas piti ja sinisävyistä tukkaa tuli pidettyä yllä yhtä mittaan reilun vuoden päivät.

Nyt on sininen historiaa ja tilalla on omaa luonnollista väriäni imitoiva viileä tumman ruskea väri. Tuli tehtyä ikään kuin palautus alkuperäisasetuksiin. 

Mä olen tosi iloinen ja onnellinen, että rohkenin viimein jättää taakseni itse omaan mieleeni piirtämäni ajatuksen rumasta ohuesat tukasta, joka ptää vaalentaa ja värjätä, jotta ihmiset katsoisivat ihaillen värikkyyttä ja jättäisivät tukan muun olemuksen huomiotta. Räikyvä väri tukassa on ollut suojakilpeni lähes kymmenen vuotta - sen samaisen ajan, jonka minä olen ollut mielikuvieni vankina uskotellen loputtamsti itselleni, että minulla on maailman mitättömin ja sukein ohut lirutukka.


Nyt olen vapauttanut itseni tukkapelosta.

Minulla on tämä minun tukkani ja olen kiitollinen siitä.
Laittamalla minun tukastani saa ihan samalla tavalla kauniin,
kun kenen tahansa muun tukasta.

Tukassani ei ole mitään perustatvanlaatuista vikaa.
Se on minun ainutlaatuinen tukkani ja haluan olla sille ystävällinen - puhua siitä ystävälliseen positiviseen sävyyn ja kohdella sitä hyvin.


Olen pienin askelin rauhassa matkalla kohti unelmatukkaani.


Uutta tukkaa ulkoiluttamassa.


Kohti klassisempaa lookkia.


Millainen on sinun tukkasi kesäväritys?
Entä millainen on sinun unelmatukkasi?


Rakkaudella,
Sallamari


1 kommentti:

  1. Näyttää tosi hyvältä! Eihän se vaalentaminen ja värjääminenkään hiuksille pidemmän päälle hyvää tee, joten käsittelemättömänä tukalla lienee paremmat mahdollisuudet myös tulla vahvemmaksi ja parempikuntoiseksi. :) Mulla on aina ollut oma väri päässä, samaten ns. luonnollinen pituus (eli niin pitkä kuin kasvaa tasoitettuna tarpeen mukaan sellaiseen mittaan, jonka kanssa on käytännöllistä elää), ja enimmäkseen olen siihen tyytyväinen, mutta aina välillä leikittelen ajatuksella tyylinvaihdoksesta, esim. vaalennuksesta tai permanenttikiharoista. En vain tiedä, olisiko se kuitenkaan oma juttuni. :D

    viikarivartti.blogspot.fi

    VastaaPoista