4. joulukuuta 2017

Vekkihameiden esiinmarssi

paita : bränditön satunnaisen putiikin alekorista
hame : LIndex
nilkkuritt:  saksalainen nettikauppa

Huolimatta siitä, että kulunut marraskuu oli minulle pisin ja synkin moneen vuoteen, täällä blogin puolella se samainen marraskuu livahti läpi käsien vähän kuin varkain. Kirjoittamisen aihetta olisi kai ollut paljonkin, sanoja ja jaksamista sanojen järkevåän asetteluun sitten sitäkin vähemmän.

Hei-hei marraskuu ja ankeus - tervetuloa joulukuu.
Valoa kohti kuljetaan jälleen.

Aloitetaan joulukuun blogtekstit aloitetaan asuinsspiraatioden kera. 

Vuoden synkimpään aikaan minun elämääni on valoa ja iloa tuoneet nämä ihanat vekkihameet. Vekkihamekausi alkoi jo kesällä, kun bongasin ensimmäisen vekkihameen - alla olevan kuvan sininen hame - itselleni Lindexin alerekistä kympillä. Sinisen hameen lisäksi vekkihameita on nyt kertynyt kokoelmiini neljä muuta.

Synkin kausi on tuonut pukeutumiseeni uutta rohkeutta. Rohkeutta yhdistään rennolla otteella toisiinsa rohkeasti mielestäni yksilöinä kivan oloisia vaatekappaleita. Pidän tästä ja pidän tuosta - joten yhdistetäänpä nämä kaksi vaatekappaletta tänään täysin uudenlaiseksi asukokonaisuudeksi.

Olen saanut aikaiseksi omaperäisiä yhdistelmiä. 

Vähän vintagehenkeä, ripaus pin-up lookia - siitä on minun sekoitukseni tehty. Massiiiset yläosat - villapaidat ja collegepuserot - täysin uusi tuttavuus vaatekaapissani. Olen ihaillut niitä muilla jo vuosia rohkenematta kuitenkaan kokeilla paitoja itse. Syksyn mittaan olen rohjennut viimein hannkkia muutaman lämpimän ugly-pretty-jumper -henkisen paidan itselleni ja ollen iloisena yhdistellyt nåitä paitoja vekkihameisiin.

 Yhdistelmät ovat kieltämättä ensivilkaisulla aikasta hassuja, Juui siksi minä näistä pidän. Omalla hauskuudellaan asut tuovat valtavastsi positiivista nostetta ja iloa elämääni.

Parasta on keveys, joka tulee rajojen ja normien rikkomisesta.
Kokea olevansa pin-up vaikka yllä ei olekaan retrobrändin liehuhelmainen kellomekko. Nauttia vintagesukista ilman paineita siitä, että olenko nyt ajoittanut sukat, mekon ja hatun juuri niin tarkasti samalle vuosikymmenelle niin että muutkin voivat kokea minun olevan vintage vaatteista oikeasti innostunut.

Olen innostunut ja seuraan pukeutumismuotia - tuota, tätä ja hyppysellinen jotakin muuta. Sikinsokin sekaisin kaikkea mukavaa ja kaunista. Määrielmistä ja autenttisuuspaineista vapaana.


paita : H&M
hame: Lindex
sukkahousut: villakeppiiä, aitoa vintagea 50-luvulta
kengät: Citymarket

hiusrusetti: kirppikseltä
paita: vuosia vanha kaapin perältä
hame: satunnaisen putiikin alekori
saapikkaat: saksalainen nettikauppa

psita'. H&M
hame: Lindex
kengät: Citymarket


Millaissa filiksissä sinä olet aloittanut joulukuun?
Onko jouluufiilis jo löytänyt tiensä sinun elämään?

Entä vekkihameet sinun vaatekaapissasi  - hot or not??


Rakkaudella,
Sallamari



Ei kommentteja