13. toukokuuta 2014

Use your Voice

Muutamalla rivillä poliitttista paatosta tällä kertaa. Että, jos politiikkaa koskevat blogipäivitykset eivät ole juuri se sinun juttusi, suosittelen skippaamaan suosiolla.


Ensimmäinen itse kiinnittämäni vaalijuliste
- tässä on minun panokseni eurooppavaaleihin

Eurooppavaalit, Eurovaalit, EU-vaalit, Europarlamenttivaalit - yksi ja sama vaikuttamisen mahdollisuus, mutta ah niin monta nimeä tälle touhulle. Eurovaalit ovat ehkä yksi haastavimmista äänestystilaisuuksista - jotakin joka koskee minua, mutta silti on tavallaan kuitenkin niin kaukana. Ensimmäinen vaali, kun en vielä ole oikein selvillä ketä haluan äänestää ja miksi. Kuka on minulle juuri se ainoa oikea - henkilö, jolle annan ääneni tuntien että hänen kauttaan saan mielipiteeni ja ääneni kuuluviin?

Demokratia on vaikea laji.

Läheiset, oman kunnan ja kotimaan alueella tapahtuvat asiat on vielä jokseenkin helpolla hahmotettavissa, euroopan yhteisistä asioista päättäminen sitten kaikkea hivenen korkealentoisempaa.  Tarjolla on tällä kertaa 241 ehdokasta joiden joukosta valita.

Viikon pönötyskuva - minä ja ihananinen Anni Sinnemäki

Piipahdin eilen paikallisessa ostoskeskuksessa tukemassa osaltani Sinnemäen Annin vaalikampanjaa. Ympäristö ja oikeudenmukaisuus ovat pääteemat, joilla Anni tavoittelee pääsyä Euroopan Parlamenttiin. Annihan muuten tekee uskomattoman hyvää työtä ilmastopolitiikan parissa.
Anni oli muutenkin aivan ihana - iloinen ja naurava.

Minä osaltani levitän Annin sanomaa
- jos ei minulle, niin jollekulle toiselle Anni on juuri se oikea ääni eurooppaan.

Mutta onko ympäristö ja oikeudenmukaisuus yksintein riittävät argumentit minun edustajalleni. Pitäisikö pohtia ehdokastaan miettiessä kantaansa työllistämispolitiikkaan, maanpuolustuskuvioita, mahdollisia puolustusyhteenliittymiä, kaivospolitiikkaa, maataloutta tai verotuskuvioita.

Huokaus.

Mikä minulle on tärkeää.

Vihreä kestävä suvaitsevainen Eurooppa.
Jossa on mahdollisuus olla juuri minä.
Mahdollisuus liikkua ja ajatella vapaasti.
Vailla pelkoa.
Elinympäristö, joka tarjoaa tilaisuuksia toteuttaa unelmia, järjestäen hyvät edellytykset sekä kouluttautumiseen että työllistymiseen.

Siinä ajatukseni tiivistettyinä.
Suuria unelmia.

Kenet minä siis lähettäisin eurooppaa itseäni (ja muita laillani ajattelevia) edustamaan?
Vaatii vielä paljon pohdintaa.

Selvinnee ennen vaalipäivää.

Use your Voice - vote!
Siinä poliittinen paatokseni tällepäivälle.

Rakkaudella,
Sallamari

Ei kommentteja