30. joulukuuta 2014

Vuoden 2014 parhaita antimia



Viimeiset päivät tätä ihanaa vuotta 2014 on käsillä, joten on sopiva hetki jakaa kiitosta kaikesta hyvästä, jota vuoden aikana olen saanut elämääni  sanoin, kuvin sekä linkkaamalla blogiin muutamia minua inspiroineita asioita ja ihmisiä.

Olen löytänyt ison palan uutta näkemystä itseni rakastamisen suhteen burleski harrastuksen myötä. Kiki Hawaijin burleskityöpajasta löysin uutta iloa elämääni ja olen sanomattoman kiitollinen siitä että sain tutustua kurssin aikana tutustua koko joukkoon ihania Leidejä ja että ystävyytemme on jatkunut viikonloppukurssin päätyttyä tasselityöpajan ja muiden yhteisten tapaamisien voimin. Lisää mukavia tapaamisia luvassa näiden ihanien leidien kanssa heti ensi vuoden alussa.

Kiki on sanomattoman inspiroiva ja ihana ihminen. Mikäli burleski millään tavalla kiinnostaa, suosittelen piipahtamaan Kikin kotisivulla, josta löytyy hyviä linkkejä suomen burleskitarjontaan.

Burleskista on luontevaa siirtyä korsettiin - yhteen tämän vuoden lempiasusteistani. Project 333  filosfiaan tutustuminen on selkeyttänyt pukeutumistani ja auttanut minua löytämään oman vahvan tunnistettavan tyylini. Vuoden Lempivaate -titteli tänä vuonna kuuluu mustalle pitkähihaiselle kellohelmamekolle - alushameella ja ilman. Tuo mekko on palvellut minua arjessa ja juhlatilaisuuksissa, muuntuen asusteiden avulla tilaisuuteen kuin tilaisuuteen kelpaavaksi kokonaisuudeksi. 

Musta mekko, tyllialushame, Vivienne Westwood laukku ja kullankeltaiset Minna Parikka Edith balleriinat - suosikkiyhdistelmäni vuodelta 2014.




Vuoden 2014 suosikki kulttuurikohde on Helsingin luonnontieteellinen museo. Olen kiitollinen kaikesta kolmesta vuoden aikana minulle suodusta tilaisuudesta vierailla LUOMUS -museossa. Museo on joka vierailukerralla yhtä hurmaava ja jännittävä - mikä parasta joka vierailulla olen onnistunut löytämään kokoemilta jotakin aivan uutta.

Kuluneen vuoden aikana sain vierailla useissa Euroopan kaupunkikohteissa sekä lomailun että työmatkojen merkeissä. Kaupungeista suosikikseni nousee Berliini - koko perheen yhteinen kevätloma Berliinissä saa minut todella kiitolliseksi yhä tänään.

Jooga on löytänyt tiensä elämääni ja olen kiitollinen siitä, että olen saanut vuoden aikana kerätä joogaqn kautta lukuisia ihania onnistumisen kokomeuksia. Hilaria Baldwinin Instagram projekti 365 days of yoga craziness on toiminut suurena ispiraationa minulle - yoga any day and anywhere.

Mitä ihanin syntymäpäivälahja tänä vuonna oli  Arto Hämäläisen rakkausrumpukurssi. Sain ottaa osaa rakkausummun valmistukseen Arton ohjauksessa ja tuloksena syntyi omin käsin tehty ihana turkoosi rakkausrumpu. Rummun avustuksella minussa on kasvanut rakkaus rumpuihin ja rummuttamiseen. 

Kulunut vuosi on kaikella tavalla tuonut paljon uutta elämääni - olen löytänyt rohkeuden luopua vanhasta ja näin tehden luonut tilaa uusille ihanille asioille. Olen toivotttanut uusia ihmisiä tervetulleksi elämääni ja kiitollisena voi todeta löytäneeni uusia ystäviä. 

Olen kiitollinen että päivä päivältä syömishäiriöllä on paikka elämässäni enää menneisyyden muistona. Päivä päivältä yhä harvempi ja harvempi asia muistuttaa minua sairaudesta.
Olen kiitollinen toipumisesta ja nykyisestä terveestä elämästä.

Olen kiitollinen SYLI ry:n tarjoamalle vertaistukitoiminnalle. Vertaistukiryhmän löytyminen ja päätös lähteä tutustumaan Turussa toimivan ryhmän toimintaan on ensimmäinen rohkea askel syömishäiriöstä toipumisen polulla - tuon askeleen ottamisesta on kulunut yli vuosikymmen, silti olen yhä syvästi kiitollinen ensiksikin itselleni, että rohkenin ottaa tuon askeleen ja toiseksi SYLI ry:lle ohjatun ryhmätoiminnan järjestämisestä.

Viimeiseksi, muttei vähäisimmin, tahdon sanoa ison kiitoksen tästä loistavasta vuodesta 2014 itselleni - kiitos Sallamari rohkeudesta tehdä vuodesta 2014 näin mahtava vuosi.

Iloineen ja suruineen, lahjoineen ja eteen heitettyine haasteineen vuosi 2014 oli mahtava.

Lisää tälläisiä mahtavia vuosia, kiitos.

kiitos.kiitos.kiitos

Rakkaudella,
Sallamari

2 kommenttia:

  1. Mikä ihana postaus. Sait hymyn huulille :) Ja hei, luonnonmuseoon on munkin päästävä. Viime kerrasta on ihan liikaa aikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uudenvuoden lupausten listalle ensi vuodelle visiitti luonnonmuseoon. Kannattaa kyllä piipahtaa, on se vaan niin ihana <3

      Poista