19. syyskuuta 2014

Alavilla mailla hallan vaara


syksy
myrksyävä luonto
mielen aallokot

Olen huutanut kaksi päivää.
Huutanut, itkenyt ja ollut raivotar,
kaikkeen tyytymätön, kaikesta ahdistunu.

Lyhyiden yöunien väsyttämä.
Epävakaa.
Rajatilaoireileva epävakaa persoonallisuus.

Tiistaina kaikki on hyvin,
keskiviikko menettelee
torstai on jo täyttä helvettiä.

Herään aamulla sohvalta korvasärkyyn,
lonkka puutuneena.
Ei vittu, mä nukun taas sohvalla,
tulpat korvissa

tällä kertaa muun kuin oman unihäiriöni sängystäajamana

kuika kauan pitää jaksaa?
tilanteissa, joissa minä en fyysisesti voi tehdä enempää
minulla ei ole avaimia muuttaa tilanneetta
mutta en minä näinkään jaksa

vittusä menet taas laidasta toiseen heittämällä,
eilen oli kaikki hyvin ja elämä kiilsi,
tänään on kaikki aivan perseestä
Tuhahtelee JunttiPee

Mä tiedän kaikuu vastaushuutoni
mua ahdistaa eniten se, 
etten mä ole vittu viikkoihin nukkunut yhtään täyttä yötä
 missään muulla kuin Lindan sohvalla.
mun keho huutaa unta
mä meinaan nukahtaa seisaalle

onnistuneesti kahvista vieroitetusta,
on äkkiä tullut 6 kuppia kahvia päivässä kuluttava kärttyperse

uni vaan on mun jaksamiselle niin äärimmäisen tärkeää

kun unirytmi pettää,
kaikki alkaa flippaamaan yksi toisensa jälkeen

ensin mieli täyttyy pienistä aalloista,
neljä päivää myöhemmin myrskyää kunnolla
yksi hyvä yö tasoittaa vähän tilannetta,
muttei se oikeasti ongelmaa poista

ongelma ei asu mun pääni sisällä

mun pään kautta se vaan purkautuu koko maailman nähtäväksi

lopulta mä avaudun naamakirjassa koko maailmalle
musta tuntuu etten mä jaksa tänään pidemmälle

minne katosi positiivinen ajattelu
hyväkarmafengshui

mindfullness

vähäisen unen aikaansaamaan ahdistukseen




Rajatila saa aikaan sen, että väsyneenä kaikki on mustavalkosita
on - off
hyvää - pahaa
in - out
yes  no
mitään siltä väliltä en onnistu näkemään

pahinta on ehkä jälkitilat,
nämä päivät hyvin nukutun yön jälkeen,
kun tietää käyttäytyneensä täysin typerästi
täysin itseään vastaan

mutta kun aivot vain sanovat
on - off
kyllä - ei

se lisä, että kausin vaihtuessa saa ylipäätään tehdä tavanomaista enemmän työtä itsensä kanssa
yhtäaikaisesti lehtien kuollessa, tuntuu että jokin osa minusta kuolee taas
koteloituu talvea vasten
ehkä tänä syksynä kyllä vähän vähemmän kuin viime syksynä,
mutta silti muutos tuntuu

ruoka muuttuu turvaruoiksi
-  päästääköhän mun mieli ikinä kokonaan irti niistä 
syömisen tarve tuntuu pakottavalta
olenkohan mä ikinä lopullisesti valmis

toki vähemmän tänään kuin milloinkaan ennen,
ja sitäpaitsi mulla on laatikollinen työkaluja

olisi vaan tahtoa niiden käyttämiseen

kai tämä tästä

mä odotan kyllä sitä syksyä,
jonka saapumista en huomaa.

Rakkaudella,
Sallamari

all black and white

Ei kommentteja