16. syyskuuta 2015

Miten unelmat toteutuvat

Kirjallinen aarrekarttani tämän vuoden heinäkuulta


1. Suunnittele - mieti tarkkaan mitä oikeasti haluat. Aarrekarttalla voi sanojen ja kuvien avulla ihastuttavalla tavalla selventää ajatuksiaan päämäärän suhteen

2. Usko unelmaasi - Unelmaan on lupa uskoa silloinkin kun kaikki heitää häränpyllyä, eikä missään näyn järjen häivää. Kerro itsellesi  joka käänteessä, että tämä ja tuo unelma juttu on osa elämääni. Tälläinen minun unelmani on, tälläinen on elämäni unelma läsnä -  näitä asioita minun elämäni pitää sisällään, tältä se tuntuu ja tältä se tuoksuu.

3. Elä unelmaasi totenajoka hetki - aloita eläminen nyt, kun unelma on vasta kaukaa häämöttävä haave mielen sopukoissa

4. Luo unelma näkyväksi - puhu siitä, elä sen kanssa. Katso kuvia unelmastasi joka päivä.

5. Pala palalta kiitollisena vastaanota unelmaasi kohti ohjaavia uusia asioita elämääsi  - ruoki ja ravitse unelmaasi olen kiitollinen kaikesta jo saavuttamastasi joka ikinen päivä.

6. Uskaltaudu nauttimaan elämästä - jokainen hetki, myös tämä jolloin olet ehkä miljoonan askeleen päässä unelmastasi, on arvokas ja tärkeä hetki elämässäsi.

7. Osoita kiitollisuutta  - sano usein kiitos. Kaikesta voi olla kiitollinen ja kaikelle elämässä voi lausua sydämellisen kiitoksensa.

8. Laita hyvä kiertämään, että se voi palata luoksesi  - yksi unelma koostuu lukemattomista hyvän palasista.


*****

Tänään yksi elämäni suuri unelma on yhden askeleen verran enemmän totta.
Minut tavoitti viesti TE-toimistolta - "Koulutusten valintaryhmä on tehnyt myönteisen ratkaisun omaehtoisesta opiskelusta työttömyysetuudella."

Minulla on unelma uudesta ammatista - unelmoin parturi-kampaajan työstä.
Minulla on opiskelupaikka ja siellä alkaneet opinnot vievät minua kohti unelmaa.
Minulle järjestyi rahoitus, jonka avulla huoletta opiskella kohti unelma-ammattiani.

Sydän on täynnä kiitollisuutta.
Aarrekartta on ohjannut minut tähän pisteeseen,
nyt on työn vuoro.

Mikään ei tule ilmaiseksi ja odottamalla.
Panostamalla itse tekemiseen sekä kiitollisuudella, niillä pääsee pitkälle.


Kiitos. Kiitos. Kiitos.

Haluan rohkaista teitä tällä kertomuksella unelmoimaan suuria.
Isoja unelmia ja rohkeutta elää ne todeksi.

Sitä minä teille tänään toivotan.


Rakkaudella,
Sallamari





Ei kommentteja