9. huhtikuuta 2016

Converse love



Neljä vuotta kestäneen harkintajakson jälkeen minä viimein eilen tein sen
 - ostin elämäni ensimmäisen Converse -parin! 

Tämä pari on tervetullut lisä  mun Project 333 -kokoelmaani kenkäosastolle. Ei sillä, etteikö kenkäosastolla olisi jo ennenstään hyvä tarjontaa - on balleriinaa ja Parikkaa - puute tennariosaston suhteen on ollut käsinkosketeltava näin lämpimien kevätkelin saavuttua.




Olen pohtinut ja tuumaillut näitä tennareita vuosikausia. Hipelöinyt pareja kaupassa, sovitellut eri malleja ja tuuminut värivaihtoehtoja. Hankala yksiselitteisesti eritellä, miksi lopullisen ostopäätöksen tekeminen on kestänyt. Ehkä helpointa on kertoa, että olen hiukan huolissani kenkien hinta-laatusuhteesta - hinta tuntuu nousevan vuosi vuodelta ja samaan syssyyn kenkien laatu on silmien ja käsien avulla suoritetun arvioinnin tuottaman tuloksen välityksellä jotenkin laskenut.

Toinen seikka on hankalat jalkani. Miten toistuvasti, että istuvatko nämä tennarit sittenkään jalkoihini. Nuoruudessa sattuneen lumilautailuonnettomuuden seurauksena vasemman jalkani akillesjänne on arpeutunut ja muodostaa pienen ulkoneman. Huomaan monesti, että juuri tuohon ulkonemakohtaan ilmestyy rakko äärimmäisen herkästi, ellei kenkä ole aivan 100% hyvä istuvuudeltaan.

Rehellisesti on tietenkin tässä kohtaan kysyttävä itseltään "Miksi juuri Converset?" Miksei mitkä tahansa muut maailman sadoista ja taas sadoista tennareista. Se on sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta, olla osa jotakin yhteisöä - ajatella ja tuntea samalla tavalla, innostua samasta asiasta.

Minä tahdon osaksi Converseyhteisöä.
Haluanomakohtaisesti tietää ovatko Converset kaiken hypetyksen arvoiset. Onko tossuissa oikeasti ikonisenksi kuvaillun tuotteen ainesta, muutenkin kuin vain se sosiaalisesti oikeanlaisten ihmisten Converselle niitä toistuvasti käyttämällä aikaansaama suositusarvo.

 Ensimmäiseksi Converseostoksekseni valikoitui viimein Chuck Taylor All Star Classic Colors -tennaripari Optical White -värissä. Perinteinen ja yllätyksetön valinta ehkä, mutta itse olen todella tyytyväinen valintaani.  

Vaikka teen suurimman osan vaate- ja asustehaninnoistani Internetisstä, tämän hankinnan kohdalla minulle oli tärkeää tukea paikallista liiketoimintaa. Ostin tennarit meidän kylän Intersport liikkeestä, sillä haluan ostopäätöksilläni olla myös tukemassa paikallisten liikeyritysten toimintaan. Olen iloinen saadessani  omalta osaltani edesauttaa kauppojen ja palveluiden pysymisen kotikaupungissa. Julma totuushann on se, että mikäli ostovoimaa ei riitä ei mene kauan kun palvelutuottajat katsovat liiketoiminnan tässä paikassa kannattamattomaksi ja muuttavat muualle - kyläraitti lähtee armotta autioitumaan. 

Minusta on tärkeää kannustaa ihmisiä tekemäänn mahdollisuuksien mukaan erilaisia hankintojaan paikallisia yrittäjiä tukien. 





Olen lähes rakastunut uutteen tennaripairiini.
Nyt vain kuivia ihania kelejä, että pääsee tossut kunnolla käyttöön.

Myöhäisherännäisiä tässä ollaan, mutta vihdon minulla on omat Converset.
Kyllä nyt kelepaa.

Mukavaa viikonloppua!



Rakkaudella,
Sallamari


2 kommenttia:

  1. Miekin olen pitkään miettinyt tennareita ja sovitellutkin niitä, mutta ei vaan sovi jalkaan. Converseja en ole sovittanut, mutta hypistellyt kyllä ja todennut, että liian kalliit sillä hintalaatusuhteella. Minulla on korkea holvikaari, joten tarvitsen kantapään alle vähän enemmän kantaa ja tukea kuin tennarit tarjoaa, mutta silti haluaisin jotkit perustennarit housujen/farkkujen kanssa käytettäväksi.

    Miekin yritän tukea paikallisia yrittäjiä, mutta ongelmana on enemmän se, että täältä ei saa mitä haluan, niin ostan muualta tai sitten se tulee niin myöhään, että ehdin jo ostaa muualta hätähousuna. Mutta tänään olin haljeta riemusta - suosikkikauppojeni väliin aukeaa Lola Ramonoita myyvä kenkäkauppa! Kiljuin innosta kahvilassa ja kysyin jo että millos avaatte niin tulen tyhjentämään myymälänne. Olen niin kauan kytännyt Lola Ramonoita ja omistankin yhdet, mutta jotenkin aina tulee vitkuteltua kenkien tilaamisen kanssa, koska istuvuus voi olla mitä vaan. Vaatteita saa kavennettua mutta mitäs teet, jos kengät istuu huonosti. En vaan tykkää palautusrumbasta, mutta voi että olen innoissani ja ihan höpönä siitä että pääsen ostamaan paikallisesta liikkeesä suosikkikenkiäni. Ei yhtään ärsytä ettei päästykään muuttamaan, kun nyt voi käyttää nekin rahat hyvällä omalla tunnolla suosikkikenkiin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Converseton hyväksi todettu - ei hankauksia eikä muita ongelmia.

      Tuo Lola Ramonan liike ihan omalle paikkakunnalle on kyllä aika EnvyEnvy juttu. Mä käyn bongailemassa Lola Ramonoita säännöllisesti Helsingissä :)

      Poista