22. maaliskuuta 2017

Hui, nuohan ovat housut


"Voi vitsi, miten ihanalta toi näyttää sun päällä!
Äääää! Itku, miksen mä osaa käyttää mitään tollaisia vaatteita."

Kuulostaako tutulta? Kukapa meistä toisinaan inspiroituisi suunnattomasti ystävän ihanista vaatteista. Miten täydelliseltä jokin asu yhdistelmä näyttääkään kuvassa toisen ihmisen päällä. Miten täydellisesti istuvatkaan tuollaiset punaiset vajaamittaiset housut sen ihastuttava - kehonmuodoltaan valtavirrasta eroavan - tytön päälle huokailen melkeinpä kateellisena Insta-fiidiä vilkuillessani.


Olen viime aikoina huomannut vilkuilevani tavallista enemmän asu kuvia, joissa vilahtaa kauniisti istuvat housut. Ei sinällään kai mitenkään tavatonta tuollainen housukuvista inspiroituminen. Kohdallani housujen käyttämistä miettiessäni kyse on identiteetistä - minä identifioidun vahvati hame -ihmiseksi. Ihmiseksi, joka käyttää hametta aina. Kesähelteestä talven paukkupakkasille, hulmuavat helmat ovat kaltaisteni ihmisten mielestä se paras ja sopivin valinta.

Talvipakkasilla puolusta hulmuavia helmoja toppahousujen sijaan argumentoimalla, että kyse lämpimässä pukeutumisessa ei ole ulommaisesta kerroksesta vaan kaikista niistä kerroksista joita sinne hameen tai mekon alle on ujutettu. Olen valmis marssimaan vaikka minkä moisille barrikadeille hulmuavia helmoja puolustaakseni.




Lienee sopiva hetki nyt nostaa kissa pöydälle ja pureutua itseasiaan, nimittäin minun tuoreeseen housuostokseeni. Aivan oikein luit, minä olen ostanut housut. Ostanut housut, käyttänyt niitä ja vieläpä salakavalasti ihastunut tähän hairahdukseeni.

Itselle yllättävintä housukokeilussa on se, miten olen oppinut näkemään tunnistettavasti oman itseni valokuvissa housujen kanssa. Peilikuva saa aamulla silmävinkkaukset ja "hyvä böönä" - toivotukset, myös niin päivinä kun olen valinnut asukseni housut.

Housut päätyivät vaatekokoelman osakseni puhtaasti sattuman kautta. Nämä housut ovat kotoisin niinkin eksoottisesta kaupasta kuin Prisma. Ovat kaiketi Prisman omaa valikoimaa. Ostopäätöksen tehdessäni tiedostan toki etteivät nämä housut ole ehkä valmistuksensa suhteen sieltä eettisimmästä päästä - valaiskaa ihmeessä minua, jos tiedätte enemmän. Materiaaliltaan housut ovat puuvillan ja elastaanin sekoite, farkkumaiselta näyttävä sekä tuntuva, haalistettu kangas.  Hintaa näillä housuilla on 10 euroa ja housujen tarkka merkki on House.

Housut ovat saman aikaisesti joustavat ja napakat. Rohkenin silmät ummessa - lue sovittamatta - napata koon 46 hosut rekistä, ja kiitollisena totesin että nämähän istuvat minulle hyvin. Housujen malli on perus kapealahkeinen "pillifarkkumalli", vaikkakaan ei millään ultrakapealla lahkeella. Vyötärö nousee reilusti vyötärölle, housuissa on korkean vyötärölinjan myötä kivasti pientä retrohenkeä.

Niin, nappasin housut ohi mennen ruokakauppaostosten lomassa mielen perukoilla toive siitä, että näiden housujen ympärille voisin rohkaistua kehittämään muutaman toimivan asukokonaisuuden. Varovaisen toiveikkaana siirsin housut ostoskäryyn perustellen itselleni ostosta kaikilla niillä ihanilla asukokonaisuuksilla, joita onnistuneesti rakennan housujen ympärille.

Kiitos inspiraatiosta Instagramin ihanat kurvittaret housuissanne. Ilman teidän asu kuvianne, olisin tuskin rohjennut unelmoimaan housuista. 

Nyt minä saan jakaa inspiraatiota eteenpäin ja kertoa juuri sinulle näiden housujen ihanuudesta. Ihastuin näihin housuihin sen verran lujasti, että kävin ostamassa vielä toisenkin housuparin. Toisen parin osalta aion lyhentää lahkeita reippaasti ja tehdä lyhennyksen myötä housuista kaprimittaiset kesäpöksyt. 

Toukokuun alussa on suuunnitelmissa palata takaisin Project 333  kokoelmien pariin. Olen syksyn ja talven yli ollut "vapaammissa" vaatekaapeissa huomaten kaipaavani Projet 333 -vaatekaappiani. Molemmat housut tulevat takuuvarmasti osaksi seuraavaa P333 vaatekaappiani. 

Oi lämpimät kesäkelit, kuinka jo odotankaan teitä!


Onko sinun keväthaaveissa housujen ympärille rakentuvia asukokonaisuuksia?
Entä onko teidän hoodeilla vielä lunta vai nostaako kevään ensimmäiset kukkaset jo päätään kotisi lähiympäristössä


Mukavaa keskiviikkoa!


Rakkaudella,
Sallamari

2 kommenttia:

  1. Näyttää tosi hyvältä! Mä en vaan millään opi tykkäämään housuista :D Aina välillä ostan ja yritän väkisin mutta ei siitä tuu mitään..

    VastaaPoista
  2. Tosi hyvin sopivat sinulle, ihana asu! :)

    VastaaPoista