29. tammikuuta 2014

Silmästä silmään




Kysyin tänään suoraan 

Onko mussa jokin vialla?
Oleko mä tehnyt sulle jotakin?
Tai ylipäätään tehnyt jotakin väärin?

koska minusta keskinäinen kommunikointimme tuntuu kurjalta,
ja minua oikeataan pelottaa kohdata sinut ja tuntuu etten uskalla sanoa sinulle juuri mitään, 
että käytöksessäsi on jotakin, jonka minä tulkitsen miltei vihamieliseksi
ja tekee minulle sellaisen olon kuin minun pitäisi 
oikeastaan olla sanomatta yhtikäs mitään.

Oloni on jatkuvasti epävarma
ja elän semmoisen tunteen vallassa, 
ettet silmin nähden ota mistään sanomastani mitään tolkkua
tai ettet kenties välittäisikään ymmärtää laisinkaan.
Ikäänkuin aina olisin väärässä paikassa,
tekemässä epätoivoisesti asiaa sillätavalla sinusta hivenen väärin.
Ehkä kenties enemmän kummallisesti kun varsinaisesti väärin,
Riittämättömästi jokatapauksessa.


*****

Astuin ulos mukavuusalueeltani ja päätin selvittää asian.
Sillä joinakin aamuina viimeksi kuluneiden viikkoajen aikana,
minua on suorastaan ahdistanut tieto siitä, 
että tänäänkin olen tekemisissä kanssani.
Minun oli pakko selvittää asian todellinen laita.

Is it me, is it you or is the world around us making us act crazy.

Ihmettelen itsekin, 
mistä keräsin kaiken tämän rohkeuden.
Tulin luoksesi, 
katsoin silmiin
ja kerroin ajatukseni.
Meni syteen tai saveen.

*****

Jälkeenpäin katsottuna hämmästys oli käsinkosketeltavaa.
Hetken aikaa tuijotimme kumpikin sanattomana.

Totta on, että minä aloitin keskustelun hassunkurisesti.
Tässä hetkessä vähän hymyilyttää itseänikin.
Emmekä aivan päässeet asian ytimen suhteen samalle sivulle, 
tässä hetkessä katsottuna samalle sivulle pääseminen 
ei oikeastaan edes ole mitenkään olennaista tai tärkeää.

Tärkeää on,  että ilma puhdistui.
Minä avasin suuni ja sanoin ääneen ajatukseni.

From the bottom of my Heart.

Ja olemme yhtä mieltä siitä,
että tarkastelemme samaa asiaa
täysin eri näkökulmista.
Kumpikin itseämme peilaten.
Minun sanojani tilannetta kuvatessa käytten.

Sinun puoleltasi kaikki on ollut OK.
No Hard Feelings. 
Ever.

Mietit ääneen miksi hymyilen hyväntuulisena,
vaikka ilmaisit juuri tajua ollenkaan
miksi minusta on tuntunut pahalta.

Miten selittää yksiselitteisesti,
että meidän välillä energiakenttä puhdistui juuri.
Välillämme ollut tukahduttava energiajännite on lieventynyt
ja että minun on paljon helpompi hengittää.

Rohkaistuin,
kokeilin toisenlaista toimintamallia
ja onnistuin.

Minulla on puhdas ja kevyt olo.

Olen juuri tuntenut ja
sanojen välityksellä jakanut tuntemukseni.

First time ever.

Ja nyt, minua ei enää pelota ollenkaan.


Kiitos,
minä kasvoin juuri ihmisenä valtavasti.

Huomenna on paljon helpompaa tulla töihin.


Rakkaudella,
Sallamari



2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos :) Olen avoimesti kovin ylpeä itsestäni.
      On ilo jakaa I can do it, so you can do it - hengessä tälläisiä kokemuksia.
      Että olin rohkea ja huomasin eikä siihen sitten kuolekaan, päinvastoin tulee vaan parempi fiilis kaikille :)

      Poista