15. maaliskuuta 2015

Kahden maailman kohtaaminen

Food Heaven - oikealla yläkulmassa on maailman parasta banaanihalvaa.
Seuraavana To Learn -listallani on oppia valmistamaan itse tuota taivaallista halvaherkkua.


Elämäni kaksi maailmaa - Helsinkikoti ja Landekoti - ovat yhdellä kertaa elämässäni läsnä hyvin harvakseltaan. Lähinnä siksi että minä olen se matkustava elementti näiden kahden maailman välillä, ei siis siksi ettei nämä kaksi maailmaani tulisi sopuisasti toimeen. 

Tänään on yksi niitä hurjan ihania päiviä elämässni kun kaksi maailmaani kohtaavat - kaikki hyvät tyypt samalla kertaa samassa paikassa. Minä olen asunut Helsinkikodissa Lindan vieraana viimeiset parin vuoden ajan hyvinkin säännöllisesti aina muutman illan kuussa ja Lindan koti on kirjaimellisesti minulle kuin toinen koti, Tuntuu sanomattoman hassunkuriselta ajatella, että minun perheeni piipahti vieraisilla Lindan kotona ensimmäistä kertaa tänään perinteisen Samppanja Brunssin merkeissä.

Samppanja Brunssi oli aivan ihana! Paljon hyvää ruokaa ja rentoa yhdessäoloa. Oli mieletöntä vihdoinkin tavata Lindan ystäviä - heitä, jolle toistuvasti kerrotaan että tuossa tuo Sallamari on taas yötä sohvalla ja joista minä olen iltojen kuluessa saanut kuulla paljon ihania kuulumisia.

Tunnelma brunssilla oli välitön ja lämmin. Oli rento ja hyvä olla. Kiitollisena sain jälleen kerran huomata kasvaneeni uskomattoman paljon ihmisenä - sosiaalinen toiminta ruoan läsnäollessa tuntuu vihdoinkin hyvältä ja luontevalta toiminnalta. En uhrannut yhtäkään silmänräpäystä elämästäni tänään "mitähän nyt musta ajattelee tai kelpaanko mä tuolle tälläisenä" -mietteille vaan nautin täysin siemauksin hyvästä ruoasta ja uusien tuttavuuksien luomisesta.


Kukapa olisi uskaltanut vuosia sitten edes unelmoida, että sosiaalinen syömisen, ruoan ja uusien ihmiskontaktien ympärille teemoittuva tilanne voisi tuntua näin hyvältä?
- En minä ainakaan.
Että minulla on hyvä ja varma olo tuntemattomien ihmisten seurassa ruoan ympäröimässä tilanteessa?
- En minä ainakaan.

Ja kas tässä sellainen tilanne nyt on käsillä
ja että minä olen tilanteessa paikalla - täydellisesti läsnäolova - nauttien tilanteesta täysin siemauksin.

Toipuminen on todellista,
se on niin todella mahdollista.
Ihan jokaiselle.

Ja tämä olotila,
tuntuu yksinkertaisesti vain niin hyvälle.

Olen täynnä rakkautta ja kiitollisuutta.




Eikä meidän Helsinkivierailu pelkästään Helsinkikoti visiittin jäänyt, samalla reissulla vierailtiin pitkästä aikaa moikkaamassa kaloja Helsinki Sea Lifessä.

Sea Life on joka kerta yhtä kiehtova kokemus
 - Eläinten viihdekäyttöä? Kyllä - absolutely 
Viihdekäyttö aspektista huolimatta mielestäni elämys ja itsessään hyvin toteutettu kokemus.
Minnä kannatan Euroopan SeaLife pisteitä - ne tekevät hyvää työtä,
Muun maailman Sea Life kohteisiin ja niiden ongelmiin en ole tutustunut tarpeeksi muodostaakseni yksiselitteisen mielipiteen asiasta itselleni.

Tällä vierailulla Sea Lifen tarjoama hienoin elämys olivat mustekalat. Mustekalat oli ruokittu hetki ennen meidän vieailua ja ilmeisesti ruokinnan innoittamina mustekalat olivat kovasti eloisia tänään. Mustekala on jotenkin käsittämätön otus - lötkö muodoton klöntti ja paljon lonkeroita. Mustekalan liikutellessa lonkeroitaan näyttää jotenkin siltä että lonkerot vain kieppuvat ympäriinsä itsestään. On haastavaa huomata mistä yksi lonkero alkaa ja miten se toiseen lonkeroon kietoutuu.

Päivän iloinen inspiraatio - joka suuntaan käänteyilevät lonkerot.

Jälleen kerran onnistuneesti ajoitettiin vierailu nähtävyyskohteessa sellaiseen hetkeen, kun kohteessa on suhteellisen rauhallista. Etuna rauhalliseen hetkeen osuvassa vierailussa on, että henkilökunnalla on aikaa rupatella eläinasukkien kuulumisesta ja elämästä - minua kun kiinnostaa tietää mitä eläimille tuolla Sea Lifessä esimerkiksi oikeasti kuuluu, joten minä olen valtavan iloinen kun joku eläinterhoitajista jakaa aikaa kanssani ja juttelee asiantuntijan näkökulmasta eläinten kuulumisia.

Olen kiitollinen onnistuneesta Sea Life vierailusta.


*****

In English

Today was filled with fun!
Day started with lovely Champagne Brunch at Linda's place. Linda is my "Helsinki Home" - my BFF whose sofa I spend several nights every month. It is very rare that Linda, Helsinki Home and my dear family are all present in one place - today that happened.

I also got to meet a bunch of Lindas dear friends. We have heard so many stories about each other, but I never actually met these people in person until today. I a extremely grateful to meet all of those wonderful people - Linda has like the best friends and I happy to be one of them.

So I got to enjoy for lovely company and good food. 

It is so amazing to see how much I have grown as a person within last years. There was the days when any food related happening was impossible for me. Meeting new people while enjoying a good food - that was my nightmare. Something so frightening I truly felt I can never do.

And here we are, facing the days when I can proudly say 
"I enjoy good food and company of lovely new people - together."

I am filled with gratitude.

Thank You.
Thank You.
Thank You.

Oh, and the lover pic collage,
those pics are taken in Helsinki Sea Life.

My daughter LitteleS has been dreaming about Sea Life visit for so long. 
Today was the right time to visit Sea Life and we had tons of fun!


*****

Rakkaudella,
Sallamari


Ei kommentteja