18. heinäkuuta 2015

Silkkihäät ja #boyfriend -tägi vastauksineen

Tänään koitti meidän 12. hääpäivä - uskomatonta kyllä.

Rakkautta on nauraa yhdessä samalla huonolle jutulle,
 jota meidän kuplamme ulkopuolinen maailma ei näytä tajuavan alkuunkaan.


Viime marraskuussa oli varmaa, ettei tämä päivä koita ikinä. Avioeropaperit oli allekirjoitettuna, minun ajatukseni tännä pyhää vihaa. Maljni vain tulvi yli, olin vakuuttunut siitä että oli tapahtunut niin vakava perusturvallisuuden loukkaus, etten minä toivu siitä ikinä.

kaikki olisi ohi - forever.

*****

Vähän sanoja, paljon tekoja - uusi suunta ja itsestä huolehtimista. 
Anteeksiantoa ja ymmärrystä

Ajan kanssa asiat saatiin fiksattua.
Tehtyä ei saa tekemättömäksi,
muttei se tarkoite etteikö voisi jatkaa eteenpäin.

Tänään olen kiitollinen halustani kasvaa yhdessä.

Sillä juuri sille minälle - sille ihmiselle joka minä olen tänään - JunttiPunaniska on se oikea rakkaus. Kaksoisliekkipari.
Sielunkumppani.

Parisielu, jonka kanssa taittaa ihmisenä kasvamisen polkua.

Välillä sitä itsekin ihmettelee,
ei meinaa uskoa että näin arkista se vaan on.

Sohvalla eri päissä hiljaa möllöttämistä,
samoille huonoille jutuille nauramista
- sitä, että tietää toisen olevan siinä,
vaikka välissä on tilaa metri ja toinen on aivan hiljaa.

Sillä tosirakkaushan on kai jotakin sellaista josta kuuluu vain haaveilla.
Mutta, entä kun tietää että tuossa se on vieressä sohvalla.

Miten onnekas minä oikeasti olen.
Miten paljosta saan olla kiitollinen.
Elämässäni on ihminen, jonka seurassa saan olla minä.
Hän, joka rakastaa mnua juuri tälläisenä.

Tuntuu hassulta tietää, että tuo tuossa minulle tässä hetkessä oikea kumppani
 - vaikka kaikin tavoin katsottuna toisinaan vaikuttaisi täysin väärälle.
Todellinen minä tietää, että tuo ihminen tuossa tuntuu oikealta.
Että tuo tuossa on minulle juuri se oikea.

Se mitä me huomenna ajatelaan,
mihin suunntaa meidän polkumme vie tai
millaisia valintoja tulevaisuuden minä näkee rakkauden suhteen
- se on sitten ihan kokonaan uusi tarina.

Ihmisenä kasvuun liittyy kasvua rakkaudessa.
Toisinaan kasvetaan samaan suuntaan,
toisinaan parasta on lähteä täysin vastakkaisiin suuntiin.

Mutta mitä sitä pelkäämään tänään ,
huomisesta kun ei voi tietää.

Siksi on syytä nauttia hetkestä,
 juhlja jokaista tilaisuutta.
Pieniä ja suuria vuosipäiviä,
arkisia kohtaamisia ja rakkaustarinan merkityksellisiä hetkiä


"Niin mäkin sua."

Päivän teemaan sopii blogeissa paljon nähty #boyfriend -tägi.
Minullekin tuo haaste heitettiin ja tänään on juuri oikea päivä kuulla asioita JunttiPeen näkökulmista.

Pyysin JunttiPunaniskaa vastaamaan tägin kysymyksiin. tälläinen siitä tuli. Taattua JunttiPunaniskaa parhaimmillaan - kryptistä ja arvoituksellista, lyhyin ja ytimekkäin lausein. Sitä mitä minä eniten tuoss ihmisessa inhoan  - ja rakastan. Yhtäaikaa ja samassa lauseessa. Niin rasittavaa, mutta samalla niin tuttua ja turvallista. Jotakin sellaisa, mikä saa minut takuuvarmasti nauramaan.


*****


1. Jos tyttöystäväsi vaimo katsoo telkkaria, mikä siellä todennäköisesti pyörii?
toivottavasti ei se telkkari ainakaan

2. Minkä kastikkeen hän valitsee salaattiinsa?
salaatinkastikkeen

3. Mikä on hänen inhokkiruoka?
pahanmakuinen

4. Menette ulos illalliselle ja drinkeille, mitä hän tilaa?
illallista ja drinkkejä kai

5. Mikä on hänen kengänkoko?
sopiva, joskus isompi, joskus pienempi

6. Jos hän keräilisi jotakin, mitä se luultavasti olisi?
ei keräile

7. Mitä hän voisi syödä päivittäin kyllästymättä?
ruokaa

8. Minkälaista musiikkia hän kuuntelee?
huonoa

9. Minkälaisista elokuvista hän pitää?
huonoista

10. Minkä väriset silmät hänellä on?
riippuu piilolinsseistä

11. Kuka on hänen paras ystävä?
peili

12. Asia mitä usein teet, josta hän ei pidä?
kaikki josta mulle nalkutetaan

13. Missä hän on syntynyt?
synnytysosastolla

14. Jos leipoisit hänelle synttärikakun, millainen se olisi?
hyvänmakuinen

15. Minkä parissa hän viettää mielellään monia tunteja?
peiton

16. Mitä hän osaa erityisen hyvin?
mikä minä olen sitä arvostelemaan

17. Mikä on oudointa ruokaa, mistä hän pitää?
joku outo varmastikin

18. Mitä kolmea asiaa hän kantaa aina mukanaan?
päätä ja molempia käsiä

19. Mikä saa hänet ärsyyntymään?
tämä

20. Entäs piristymään?
tämä

21. Ketä julkisuuden henkilöä hän ihailee?
jotain merkityksetöntä

22. Millainen hän on tyttöystävänä vaimona?
on toki

23. Milloin hän tapasi vanhempasi?
kumman?

24. Mikä on hänen uusin villityksensä?
mikä niistä?

25. Millainen on hänen kotilook?
erilainen kuin juhlalook


*****


Ihana rasittavan JunttiPunaniskani.
Kiitos, että olet elämässäni.

Kiitos hyvistä ja huonoista yhteisistä päivistä.
Kiitos loputtomista tilaisuuksista ihmisenä kasvamiseen.
Kiitos rakkaudesta ja rakkauteni vastaanottamisesta.

kiitos. kiitos. kiitos.

Hyvää 12. hääpäivää melle!


Rakkaudella,
Sallamari


2 kommenttia:

  1. Ihanaa, että ootte selviytyneet hankalistakin ajoista ja onnea hääpäivänä! <3

    VastaaPoista