14. elokuuta 2016

BodyLove tatuointi



Olen tänään vallattomasti heittäytynyt hetkeen ja hankin uuden tatuoinnin turvallisesti mukavassa ympäristössä oman kodin sohvalla istuen. Uusi tatuointini on kaikin puolin onnekkaiden sattumien summa - yksi asia johti toiseen, joka johti kolmanteen ja sen seurauksena jalassani nyt komeilee ensimmäinen bodylove -teemainen tatuointi.

Tatuointini tarina alkaa siten, että kuukausi sitten JunttiPee kysyi voisimmeko toimia tänä viikonloppuna isäntinä Uruguaista saapuvalle sohvasurffarille. Mikäpä siinä, sohvasurffaajat ovat aina tervetulleita meille, sillä maailmalla reissaamisen sijaan minä mieluummin majoitan palan maailmaa oman kodin sohvalle.

Sohvalle saapunut surffari sattui olemaan tatuointitaiteilija, joka reissaa ympäriinsä pieni työkalupakki mukanaan.  Ennen tuloaan Ivan kerooi meille, että mielellään korvaa ystävällismielisen majoitustarjouksemme tekemällä meille muistoksi tatuoinnin - mikäli vain sellaisen haluaisimme. 

Vuosien mittaan olen pohtinut jalkapöytääni - oikeastaan molempiin - tekstitatuointia, joiden kautta voin tuoda maailmalle näkyväksi ajatuksiani rakkaudesta. Love Never Dies ja BodyLove ovat olleet sellaiset teksti-ideat joita olen pyöritellyt päässäni viimeisen vuoden - löytämättä kuitenkaan lopulta sopivaa tekstimallia.

Viikonlopun antoisien keskustelujen lomassa puhe eksyi jotenkin luontevasti piirtämiseen ja minä lopulta kaivoin vanhoja luonnoskirjojani Ivanille katseltavaksi.  "For real Lady, you really should draw more - Why you ever stopped drawing? There is like so many nice ideas that would work well as tattoos." -näin luonnehtii uusin ystävämme luonnoskirjasieni sisältöä. Enhän minä oikeastaan koskaan lopettanut piirtämistä, minä vain laitoin piirustuksen tauolle sitä myöten kun opin käsittelemään omia tuntojani muutenkin kuin kuvien keinolla. 

Sieltä luonnoskirjan sivuilta kuitenkin löytyi tämä uusin tatuointini.




Tatuointi on ensimmäinen omatekemäni teos - vaikka onkin teksti - jonka olen voinut kuvitella tatuoivani itseeni. Olen aina ollut äärimmäisen kriittinen ja vähättelevä omien kätteni töiden suhteen. Kaikki minusta lähtöisin olevan on tuntunut kaikin tavoin epätäydelliseltä.

Epätäydellisyys on se, mikä lämmittää sydäntäni tässä lettering -työssä eniten. Olen oppinut rakastamaan epätäydellisyyttä ja arvostamaan epätäydellisyyden mukanaan tuomaa ainutlaatuisuutta.

Luonnoskirjan sivuilta Ivan bongasi tämän Love -tekstin ja ehdotti sitä tatuoinniksi minulle. Universe is talking to me - niin minä maailmaa katselen.

Tarina tekstin taustalla on ainutlaatuinen ja ihana. Tuo teksti on syntynyt osana terapian myötävaikutuksesta löytämääni A Sketch a day -kampanjaa, jonka avulla purin pahimpia tunnelukkoja sisimmästäni. Tämä tekstikuvio on ensimmäinen työni jossa käsittelen rakkautta positiivisella otteella. Työ ajoittuu vuoden 2011 keväälle, sinne minun elämässäni esiint yöntyneiden ensimmäisten body love pilkahdusten aikakaudelle.

Love -teksti jalkapöydässä on minulle suurin bodylove manifesti. Rakkaudentäyteinen sanoma sellaiseen osaan kehoani, jota kohtaan tunnen vieläkin ajoittain epävarmuutta ja jonka ehdton rakastaminen on todella vaatinut työstämistä. 

Yhteen yksinkertaiseen lettering -tatuointiin mahtuu sekä julistus ikuisesta loppumattomasta rakkaudesta, että manifestinomainen lupaus oman kehon vilpittömään rakastamiseen. Oman teoksen tatuointi on minulle oman epätäydellisyyden ehdottoman hyväksymisen merkki - kirjoittamani rakkaus ei ole täydellistä, siitä huolimatta tahdon luojan ylpeydellä koko maailman näkevän sen ikuistettuna minuun.





Tatuointi toteutettiin kaikin puolin steriileissä olosuhteissa oman kotimme sohvalla. Neulat ovat kertakäyttöiset, tatuointikoneen "tuubiosa" on sekin kertakäyttöinen. Paikat suojattiin muovilla ja puhdistettiin sterilointiaineella. Tatuoija luonnollisesti huolehti omalta puoleltaan hygieniasta ja käytti kuvaa tehdessään kertakäyttöhanskoja. 

Ivan on seikkailuretkellä Euroopassa, etsimässä uusia tuulia elämäänsä. Aikaisemmin hän on pitänyt yhdessä veljensä kanssa pientä tatuointiliikettä Uruguaissa. Veli jäi kotiin pitämään yhteistä yritystä toiminnassa, Ivan pakkasi laukkunsa ja lähti seikkailemaan.

On ihanaa, että elämä saattaa yhteen seikkailijoiden polkuja. Ei voi olla kuin kiitollinen siitä, että tämä viikonloppu on tuonut meidän elämään uuden ihmisen lisää. Äärimmäisen kiitollinen olen myös elämälle sen eteeni heittämästä tilaisuudesta tarttua täysin spontaanisti tatuoivaksi - vuoden takainen minäni ei olisi ehkä kyennyt näin pikaiseen päätökseen katumatta sitä.

Tänään sydän sanoi, että Love -tatuoinnille oikea aika oli juuri nyt.

#kiitos


Mukavaa sunnuntai-iltaa!

Rakkaudella,
Sallamari


2 kommenttia:

  1. Olipa ihanan positiivinen postaus ja kaunis tatuointi. Olisi kiva nähdä muita piirroksiasi myös täällä blogissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Suunnitelmissani on tehdä pienimuotoinen kokoelma luonnoskirjojen sivuista. Katsotaan millaisen saan kasaan :)

      Poista