27. syyskuuta 2016

Vihreä neuletakki




Mä olen siirtynyt syyskauteen. Jättänyt iloiset jäähyväiset kesälle 2016 ja sydän avoimena toivottanut syksyn tervetulleeksi.

Syksyn tulon huomaa siitä, että iltavuoroviikolla kotiin saapuessa on pimeää. 04:40 aamuvuoroviikolla herätyskellon soidessa ulkona on hiljaista, ei kuulu heleää linnun laulua tai muita kesäaamujen luontoääniä.

Syksy tuo tullessaa uudet tuulet myös vaatekaappiin. Vaatekaappini syksyn ensimmäinen uusi hankinta on tämä ihana kuvissa näkyvä neuletakki. Mitä kätevin vaatekappale muuntamaan hihattomat kesämekot syksyn viileneville keleille sopiviksi asuiksi.

Neuletakki on malliltaan suora perusneuletakki. Peräisin ketjuliikkeen kausitarjousrekistä - H&M ja 9.90.

Eettinen kuluttaja sisälläni itkee jälleen.

Ostaisin mieluummin kirpparilta, mutta XL -kokoisena ja vieläpä super povekkaana otan riemulla vastaan jokaisen neuletakin, joka inhimillisen näköisesti asettuu rintamukseni verhoksi. Valinnanvaraa on aika niukasti, uskokaa pois.

Hyvä H&M - tämä neuletakki on ihan reilun kokoinen mitoitukseltaan. Minun kappaleeni on kokoa L ja joustaa siten, että pienellä muotoilulla takin saa sovitettua minun povelleni niin, ettei seuralaisia pelota spontaani napin irtisinkoaminen.

Olen lapsena saanut yliannostuksen vihreää väriä, enkä juurikaan voi kehua pitäväni vihreistä sävyistä. Tämä neule vihreydestään huusi minulle rekistä olevansa juuri oikea väri minun vaatekokoelmaani.

Oikeassa on.

Haaveilen vielä toisesta kenties kermanvaaleasta tai reilun ruskeasta neuletakista, sitten vaatekaappini on syysvalmiudessa.

Joko teillä lukijoilla alkaa olla syksyfiiliksiä?

Mukavaa keskiviikkoa!

Rakkaudella,
Sallamari

Ei kommentteja