26. kesäkuuta 2014

Formaliinistä vapautettu


 


Huomasitteko,
aurinko nousi tänäkin aamuna.

siitä huolimatta, että eilen minä rikoin aikankin kolmeatoista syömishäiriön sisälleni vuosien varrella salakavasti asettamaa Sallamarin niinkutsutun elämän -ehdotonta sääntöä,
niitä joiden rikkomimen aivan varmasti johtaa välittömään kadotukseen
epäpuhtaaksi ihmiseksi
Kun sä vittu et itse tajua,
että näillä säännöillä me halutaan vaan pitää sut turvassa.
Turvassa itseltäsi kun sä olet nii surkea ettet itse osaa.
lihallisuus on kaiken turmion alku.
sun parastasi me tässä haetaan.
että voisin olla ikuisesti 
PUHTAANA.
oikeasti hyvänä parempana ihmisenä
puhtaana.

FUCK IT.

Sääntöjen ainoa takoitus on ollut estää elämästä.
Ehkäistä kaikki hyvät hetket.
niin, koska ymmärräthän sä itsekin
että ethän sä reppana ole hyvien hetkin arvoinen.
Sä et vaan ole kyllin
tarpeeksi
sellaseen.

FUCK OFF.

Alkoholia työpäivänä - check
...sillätavalla pitkän kaavan mukaan, että aamun tuore hesari kotiutuu ennen minua - check
...niin siis sellaisena viikonpäivänä, että aamulla mulla on töitä - check
...niin että mä tiedän että mulla on aamulla töitä - check
Vapaaehtoisesti - check
...oma-aloitteisesti - check
antautuen oikeasti keskustelemaan ihmisen kanssa - check
nautten toisen ihmisen seurasta - check
ottaen toinen ihminen huomioon , kuunnellen ja ollen länsä - check
...koska mä pidän oikeasti tuosta ihmisestä ja sillä mitä se kertoo mulle on väliä ja merkitystä - check
suoraa puhetta seksistä - check
...niinkuin siis meidän kahden keskisestä potentiaalisesta seksistä - check
lihallisena olemista ja inhimillisiä tunteita - check
antautuen koskettamaan aidosti toista ihmista - check
...antaen toisen ihmisen koskea aidosti, niin että itse huomaa pitävänsä kosketuksesta - check
sanoa ääneen pitävänsä kosketuksesta - check
antaa mielen valetaa ajatukseen että pitäisikö mun suudella tuota juuri tässä ja nyt koska jokin mussa sanoo, että mä tahtoisin tehdä niin - check
todeta, että ei - ei pidä - koska hetki ei vaan ollut se oikea ja että oikea hetki tulee ja mulla on aikaa odottaa sitä, että ei oo kiire perille - lopulliseen loputtomaan olotilaan, siis kuolemaan -  vaan että on oikeasti kiva tehdä tätä matkaa vaan - check
saapua Helsinkikotiin uuden ihmisen kanssa - check
antaa sisäisen äänensä oikeasti sanoa, hei mähän tykkään tosta ihmisestä - check

KIITOS.
kaikille teillle, joiden kanssa olen harjoitellut kaikki niitä terapauttisia työkaluja
joiden avulla olen onnistunut itse löytämään itsestäni viimeinkin
rohkeuden elää.

Rikkoa olemassaolemattoman, joskin minun sisälläni hyvin kongreettisina vaikuttaneet, säännöt.
Säännöt, joita ei koskaan ole ollutkaan.
Miten voi rikkoa jotakin,
mitä ei ole koskaan ollutkaan.

Sairaan mielen paradoksi.
Hienointa toipumisessa.
Se että viimeikin uskaltaa päästää irti olemattomasta näkymättömsästä
mielikuvituksen tuottamasta turvallisuudentunteesta.
Vähän kuin hyvästelisi mielikuvitusystävänsä,
joskin tässä kohden nuo mielikuvitusystävät hellän hyvästelyn sijaan hetetään valtameren pohjalle tiiliskiveen köytettynä, jotteivät ne koskaan enää palaisi.


Minä ole lihallinen.
Minä olen inhimillinen.

Ja kas,
uusi aamu saapui Helsinkiin tänäänkin.
Inhimillinen lihallinen krapulani ei estänytkään auringon nousua.
Itsensä rehellinen tähän hetkeen läsnäollevaksi asettaminen, 
ei saanutkaan tätä planeettaa pysähtymään.
Minä, viinipullot ja hyvä seura,
tuotti tähän aamun vain hymyn huulilleni.
Ei maailmanloppua.
Katastrofia tai hälyytistilaa.
Katkeruutta.
Pettymystä
Tai riittämättömyyden tunnetta.

Ai joo, 
sainhan minä tämän krapulan.
Suloisen levollisen krapulan.
Puoliväsyneen fiiliksen,
kehon muistutuksen siitä että hei sä elit eilen koko keholla ja mielellä läsnä hetkessä.
Hyvä tyttö.

Hups,
ei elämällä kuole.

turha odottaa tästä kuitenkaan jokaviikkoista traditiota,
loppuisivat ihanat ihmiset maailmassa.

Mutta aijon kyllä tästäedes yhä avoimemmin sanoa itselleni,
että joo tästä mä pidän.
Ja tälläisiä hetkiä lisää mun elämään.

last but not least,
paljastan pienen salaisuuden.
Eilinen oli ensimmäinen luku tarinassa,
josta kasvaa kaunis ystävyyssuhde.
sarjassa asioita, jotka se jokin herkkäaistinen osa minussa tietää
vähän niinkuin, että tuo on se jonka kanssa mä meen naimisiin,
hetkessä jolloin puoliso oli tosimaailmassa vain yksi nimi tietokoneen näytöllä.

kun eksyt lukemaan tekstiäni,
tiedät sisimmässäsi tehneesi eilen hyvällä tavalla vaikutuksen minuun.
 olen pitkästä aikaa ihastunut.
ihmiseen.
hyviin fiboihin.

harvinaista herkkua.
lisää tätä.



Mukavaa torstaita!

Rakkaudella,
Sallamari


 niin, tuo otsikon formaliini viittaus.
tottahan se on, että vuosien vuosikymmenen ajan mä olen tehokkaasti suorittanut itsesäilöntää.
Omaehtoista museointi - ollut olemassa, mutten läsnä.
Samalla tavalla kuin kudosnäytteen museon hyllyllä alkoholilla täytetyissä lasipurkeissa..
ollut olemassa, muttei läsnä elämässä.

Ei kommentteja