20. huhtikuuta 2015

Ihana Nainen -kuvauselämys

Behind the Scenes - valokuvaajat tositoimissa
Niina sovittaa kenkää ja Mirkku löytää uusia näkökulmia.
Ihana Nainen keskimmäisessä kuvassa vain on ja nauttii.


On ollut suuri ilo ja kunnia saada tutustua aivan valloittaviin ihmisiin tätä syömishäiriöstä toipumisen polkua taivaltaessaan. Tämän päivän postauksessa haluan esitellä teille aivan upean naiskolmikon Ihana Nainen tiimin; valokuuvajat Mirkku Merimaa ja Nina Stolt sekä meikkitaiteilija-hiusvelho Krista Stenberg ja valottaa hiukan millainen kokemus on Ihana Nainen -kuvauselämys.

Olen saanut pariin otteeseen olla mukana tekemässä yhteistä projektia tämän naiskolmikon kanssa. Näistä projekteista viimeisin lähti käytiin viime lauantaina, kun sain olla mukana tekemässä Ihana Naiden Body Image teemäpäivää. Minun Ihana Nainen -päiväni piti sisällään todellisen hemmotteelämyksen - hyörinää ja pyörinää ympärillä kolmen ihmisen taholta. Kaikki se kauneus minussa taiottiin kerrassa koko maailman nähtäväksi ja ikuistetiin pysyväksi muistoksi valokuviin.
Bonuksen päivää sisältyi vielä yksi teemakuvas, josta kuvia pihtaan vielä, mutta lupaan että kun projekti jota varten kuvat otettiin pärähtää käyntiin kerron projektista täällä blogissakin paljon lisää


Näin äitienpäivän lähestyessä on pakko vihjata, että Ihan Nainen -kuvauselämys on loistava lahja äidille. Kelvollinen lahjaidea myös kun mietit mitä ostaa lahjaksi naimisiin menevälle siskolle tai miten muistaa ystävän tasavuosisynttäreitä - kimpparahoitus ja lkuvaus lahjakorttina vinkvink, niin ei tule haastetta lahjan toteutuksen osalta kenellekään. 

Ai joo, on kuvauselämys loistava lahja myös itselle.
Because I am worth it.

 Jokainen nainen on kauniin kuvan arvoinen!


"Että tääsä mä nyt sit niinku oon vaan."


Ihana Nainen on mielentila, hyväksynnän ja tyytyväisyyden olotila, joka tallennetaa kuviksi.
 Ihana Nainen -kuvaus on elämys, matka itsetuntemukseen ja itsensä hyväksymiseen.
- näillä sanoilla Ihana Nainen tiimi kuvailee työtään.

Ihana Nainen päivän on pullollaan hemmottelua. Päivän on tarkoitus olla kokonaisuudessaan Minun Päiväni, jolloin on lupa nauttia täysin siemausksin huomion keskipisteessä lillumisesta samalla kun jättää kaikki käytännön järjestelyt ammattilaisten hoidettavaksi.

Aika usein sitä valokuvaa - siis sellaiseen oikeaa poseerauskuvaa - otettaessa havahtuu miettivänsä, että näkyyköhän se mun alushame muuten tai onko mulla taas huulipunaa hampaissa - huomaten äkkiä, että salamavalo räpsähti juuri kun varovasti kurkkasit alaspäin, että oliko mulla nyt kengät oikein jalassa. Että eikun uutta kuvaa ottamaan.  No Hätä - sillä noistä pikkuseikoista ei tarvitse kantaa huolta Ihana Nainen päivän aikana - siellä on toiset mimmit huolehtimassa niistä jutuista. Itse voi keskittyä täysin siemauksin vain nauttimaan tyrmäävän kauniina olemisesta. Kuvaus tehdään asiakkaan ehdoilla, niin että nuo ammattilaiset auttavat kuvattavaa löytämään parhaan palat itsestään. 

Ihana nainen -kuvaus oli minulle voimaannuttava positiivinen MINÄ kokemus. 
Mikä parasta Ihana Nainen kauneus ei katoavaa, vaan päivästä jää itselle myös fyysinen muisto - Minun Ihanat Valokuvani.

Ihana Nainen -kuvauselämys pitää sisällään aivan kaiken
meikkauksen, kampauksen plus stailauksen - 2 erilaista kokonaisuutta - sekä  kuvauksen, koevedokset, video-koosteen valokuvaajan valitsemista parhaista vedoksista sekä videoon valitut 10 kuvaa pieninä sähköisinä versioina. Lisäksi kuvattava saa itse valita koevedoksista 1kpl 15x20cm paperikuvan plus sähköisen version samasta kuvasta pienemmän sähköisen version.


Behind the Scenes kuvia kännykkäversioina,
sillä muistin pakata kaiken muun - jopa kookospähkinän evääksi - paitsi kameran.


Minun kuvistani tuli juuri minun näköisiäni - leikkimielisiä ja värikkäitä.
Olemme tosiaan tehneet Ihana Nainen tiimikokoonpanolla aikaisemminkin yhteistyötä sillä erolla, että edellisissä kuvissa minä olin kuvattavan olomuodossa sivuroolissa. Näissä Ihana Nainen kuvissa pääosassa olen minä. Kuvien teema on Body Image - omassa kehossa onnellisena ja kauniinna oleminen. On pakko tunnustaa, että pariin kertaan meinasin itkeä onnesta, niin ihanalta ja vapauttavalta tuo kameran edessä omana itsenään oleminen tuntui.

Lopullisia kuvia en ole vielä nähnyt. Ne valmistuvat aikanaa, sittenn kuin tähän kuvaukseen liittyvä projekti pyörähtää käyntiin - ette muuten usko, että on hankala hillitä kielensä kun haluaisi vaan hehkuttaa hienoaja ihmisiä ja mahtavia projekteja ja niiden olemassaoloa koko maailmalle.
Kaikki aikanaan - to be continued...


Sitten ammutaan alas kaikki potentiaaliset vastaväitteet sarjassamme
Mua kiinnostaisi ja houkuttelisi tämä ajatus ja mä oikeastaan tarvisinkin tälläistä, mutta...

...kuvausstudio sijaitsee Helsingissä
Yep, niin tekee. Helsingissä sijaitsee myös eduskuntatalo ja Linnanmäen huvipuisto. Helsinkiin pääsee tehokkaasti aivan kaikkialta mitä monipuolisin julkisen liikenteen valikoimin. Helsingissä on hotelleja, matkustajakoteja, ystäviä, sukulaisia, kaukaisia tuttavia - mitä kenelläkin. Ihana Nainen on kokonaisvaltainen elämys ja vartavasten tehty teemareissu Helsinkiin vaan lisää luksusta kokemukseen. Ota ystävä mukaan - tehkää tyttöjen reissu. Tai äiteen kanssa reissuun,  tai tyttären...mitä näitä comboja nyt onkin. Hard Core nappaa mummin mukaan.

......se maksaa
Kas niinpä tekee. Tiedätkö miksi? No siksi, että Ihana Nainen -kuvauselämys tuo omalta osaltaa leivän muutamaan pöytään - no money, no bread. Se mikä on minkäkin arvoista ja kenellä on rahaa mihin - minä osaan arvioida tilanteen vain omalta kannaltani. Hintatiedot selviää Ihana Nainen sivulta ja kyllä, joka killingin arvoinen kokemus. Tähän heitän saman neuvon, mitä itse käytän isolta tuntuvienn lukujen kohdalla - pilko pienemmiksi ja katsele lukuja sitten. Mitä yksi pieni luku merkitsee, miten se minun elämässäni koostuu. Vitosen latte kolme kertaa viikossa, kaksi röökiaskia päivässä - tee pieniä kertolaskuja ja kas, siinä se puuttuva summa on.  Aina voi valjastaa avuksi ystävät, perhee ja merkkipäivät. 

Because you are worth it!

....mä oon vaan niin tällänen, että ei musta oo enkä mä voi
Tuttu virsi - ei kukaan meistä koko maailmassa voi pitää paitsi muut.
Mene ja kokeile - itke arvottomuutta myöhemmin jos enää itkettää.
Mikäli olet varma, että Ihana Nainen on niin hirvittävä kokemus, että se on se joka sitten kaikkien juttujen joukosta hengen vie - well, onhan niitä pahempiakin tapoja kuolla.
Sitäpaitsi, eipähän tarvitse sitten enää pelätä sen jälkeen kuolevansa - ikäänkuin saa sen mitä syvällä sisimmässään halaajaakin. Niin, että siis pelko toteutuu ja sitä ei sitten tarvitse enä pelätä.

...mä en vaan osaa valokuvajuttuja
Arvaa mitä? En mäkään.
Siksi me ollaankin näissä Ihana Nainen kuvauselämyksissä kameran edessä eikä takana.
Ne tekee jotka osaa ja loput saa vaan olla viehkeänä kameran edessä - olemisen osaa jokainen.

...niin. Niin sitku mutkumut ja tietokin on vaan Internetissä ja kaikkea
Okei, minäpä etsin tarvittavat tiedot tähän.
Soita jompaan kumpaan numeroon 
040 533 0931(Mirkku) ja p. 044 319 3166 (Niina)
 ja buukaa oma Ihana Nainen aikasi.
Kaikki tarpeellinen selviää soittamalla.


Kuva - Laura Ala


Oliko vielä muuta?
Ai ei, no hyvä.

Sitten mainostusasioihin - 
tämä teksi ei ole sponsorijuttuja eikä maksettu mainos

Tottahan on, että projekteja Mirkun, Niinan ja Kristan kanssa on yhdessä tehty (ja mikäli luoja suo, tehdään vielä rutkasti lisää joookopliis - ne on niin ihania naisia.) - sellaisia epäkaupallisia.  Ihana Nainen -kuvauselämys on blogissa esillä koska, se on nyt vaan on niin huikea konsepti ja aivan mieletön työkalu esimerkiksi #meLove ajatusten vahvistamiseen.

Plus, että nuo naiset on niin huimia tyyppejä - joten mikäli etsit hyvää valokuvaajaa mihin tahansa projektiin tai ehkäpä taitavaa kampaukset ja meikit juhlapäivääsi loistivaa tyyppiä, postauksen alkupuolelta löytyy linkit Ihana Nainen tiimiläisten omiin profiileihinn.

Työ tekijäänsä kiittää, minun kiitokseni ovat tässä.

Hyvää työtä!

Rakkaudella,
Sallamari

Ei kommentteja