25. lokakuuta 2016

Hell Bunny Fairy Tale -takki



Vaatekaappini on viimein päivitetty talvikuntoon!

Vihdoinkin minulla on ihana, lämmin ja kauniisti runsashelmaisten mekkojenkin kanssa istuva talvitakki. Eihän tätä oikeanlaista talvitakkia tässä ole vasta ostettukaan kuin nelisen vuotta. Olen pihdannut ja säästellyt, hankkinut kirppareilta varatakkeja siksi aikaa kun odottelen sopivan takin löytymistä. Pari viikkoa sitten päätin, että nyt ostan itselleni unelmieni talvitakin. Istuin koneen äärelle, enkä luovuttanut etsintöjä ennen kuin sopiva talvitakki on tilattu.

Kuten kuvista näkyy, ostos oli aivan täydellinen.

Jos joku takki voi olla juuri minun näköiseni niin tämä takki todella on sitä. Takki on Hell Bunnyn valmistama, mallinimeltään Fairy Tale Coat. Takkini on valmistettu kahdessa värissä mustana ja burgundin punaisena, näistä kahdesta tuo punainen vaikutti heti enemmän minun näköiseltäni värivaihtoehdolta. 

Tuotekuvauksen mukaan takissa on Military Style napitus, pehmeät keinoturkiksella somistetut hihansuut sekä Russian Collar -tyyliä edustava pitsisomistein koristeltu kaulus. Hamekäyttöä silmällä pitäen takissa on levennetty helma, joka on koristeltu applikaatiokuvioin. Edessä löytyy Lumikki ja omena sekä Punahilkka suden kera. Takin takapuolelle on applikoitu Lumikki sekä Liisa Ihmemaassa -teemaiset kuviot.

Takkia ostaessa pohdin hetken, olenko liian vanha käyttämään nuorisobrändiksi miellettävän merkin takkia. Yleisesti ottaen minä en perusta tuotemerkeistä niiden itsensä tai niiden yleisesti herättämien mielleyhtymien vuoksi. Siinä sivussa aika avoimesti osoitan, että vähät veisaan mikä tuotemerkki on soveliasta kunkin ikäluokan käyttämäksi. Jos vaate (tai jokin asuste) on visuaalista silmääni miellyttävä ja kokonsa puolesta mahtuu päälleni, olen esittänyt itselleni riittävät perusteet tuotteen ostolle. 

Hell Bunny on ainoa, jonka mallistosta löytyy riittävän isohelmaista takkia minulle sopivassa koossa. Muuta vaihtoehdot talvitakiksi sopivassa plussakokoluokassa olisivat turkki tai valkoinen toppatakki - enkä minä tunne itseäni turkistädiksi sen enempään kuin toppatakissa viihtyväksi sporttimimmiksikään. Minä olen Retro Chick - menneiden vuosikymmenien tyyleistä inspiraatiotaan etsivä feminiineistä elementeistä innostuva lady.

Ostin takin Ebaystä - vaikeasti arvattava ostospaikka, eikö? Maksoin takista postikuluineen jokusen euron vaille satasen. Takki on kooltaan 3XL ja on minulle aavistuksen verran liian reilu. Pakko tunnustaa, että tuntuu hassulle huomata jonkun asusteen olevan himpun verran reilu minulle rintamuksen kohdalta. Takki on sen verran ohuella vuorella varustettu, että todella kovien pakkasten tullen kiitän vielä itseäni siitä, että rohkeasti uskalsin välittämättä kokolapun kirjainyhdistelmästä ottaa reilumman koon. Takin alle mahtuu tarpeen tullen kunnon paksu välivaatekerros.

Takki on peräisin saksalaiselta Ebay kaupalta. Toimitus tapahtui todella nopeasti reilussa viikossa ja takki saapui perille DHLn kuljettamana kauniisti isoon pahvilaatikkoon pakattuna. 





Olen aivan älyttämän tyytyväinen tähän hankintaani.
Nyt ei muuta kuin onnelllisena odottelemaan niitä viileneviä päiviä.


Joko teillä on tänään satanut ensilumi?
Minä bongasin äsken kauppareissulla pari valkoista hiutaletta.

Yritän tällä viikolla saada tämän takkiostoksen innoittamana kirjoitettua sen paljon odotetun Oma Tyylin Evoluutio -juttusarjan toisen osan. 

Rakkaudella,
Sallamari


8 kommenttia:

  1. Mainio löytö! Itsekin päätin tänä syksynä, että nyt pitää kyllä hankkia uusi, mekkojen kanssa sopivan leveähelmainen talvitakki, mutta vielä en ole ryhtynyt mitenkään vakavissani etsimään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti takinetsinnälle on reilusti aikaa, ennenkuin pakkaset kunnolla iskevät.

      Tsemppiä etsintöihin <3

      Poista
  2. Voi miten ihana takki, hurjan hyvin sopii sinulle! Tuo helman kirjailu kuulostaa mielenkiintoiselta yksityiskohdalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Mä olen kyllä kovin myyty tähän takkiin :)

      Poista
  3. Oi, hieno takki! Omallakin ostoslistalla samantapainen takki. Haluasin vielä lisäksi hupun :). Paljonko tämä takki maksoi? -K-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Takki maksoi postikuluineen siinä satasen pintaan.
      Minulle huputtomuus oli juurikin se juttu takissa, etsimällä etsin huputonta takkia. Tuntui että jokainen minun kohdalla osunut takki oli hupullinen.

      Eli paljon on mahdollisuuksia löytää hupullinen takki :)

      Poista
  4. Meillä tuli ensilumet tiistaina :)
    Serkulla on muuten samanlainen takki, mutta ilman applikaatiota. Se on oikein kaunis ja lämmittää kivasti, vaikka eihän tuossa villaa ole yhtään, että siinä mielessä nämä Hell Bunnyn takit ei kyllä paukkupakkasille kelpaajos ei kerrosta oikein urakalla. Itellä on kolme Hell Bunnyn takkia :D

    Hell Bunny on vähän saanut nuorisobrändin leiman, vaikka heillä on ihan aikuisempaankin makuun vaatetta. Paikallisella jälleenmyyjällä yksi kanta-asiakkaista on 80-vuotta ja monia 50+ siellä käy ihan säännöllisesti. Hell Bunnyt on kuitenkin repromerkeistä sitä edullisempaa luokkaa ja ihan monipuolisesti löytyy vaatetta kaiken ikäisille, kun vaan karsii ne pääkallovaatteet alkuunsa pois. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun täytyy sanoa, että viikon käytön jälkeen en ole vakuuttunut Hell Bunnyn laadusta. Yksi sauma on löystynyt, kaksi nappia irronnut, taskussa pieni repeämä vuoressa....

      Ehkä seuraava takkini on ihan käsityönä juuuri minulle tehty repromalli

      Poista