8. marraskuuta 2016

Suloinen Self-Sabotage



...mä en ikinä osais hymyillä ja olla onnellinen jos olisin tollanen.


"Mähän olen ihminen joka inhottaa kaikkia. Se josta näkee, että ei jaksa panostaa itseensä sillä en minä tästä paremmaks muutu vaikka tekisin mitä. Kävelen kaikkien niiden kauniiden ihmisten tukkeena kaduilla häpeillen ja anteekspyydellen olemassa oloani."

"Mä olen kauhea läski ja syypää siihen että olen yksin ja onneton 
- mä oon ihan kauhea ja vihaa olla minä."

Edelliset katkelmat ovat epäsuoria lainauksia parista Facebookin bodylove -henkisestä tsemppiryhmästä, joista joudui poistamaan itseni. Teki liian pahaa lukea onnettomia Self Sabotage -asennetta uhkuvia tekstejä. Kerro mulle, että mä kelpaan, kerro mulle,että mä riitän ja oon hyvä tälläisenäkin. Sielullinen paha olo paistaa tekstistä läpi - vaikka kuka kehuisi kauniiksi ja sanoo, että kelpaat juuri tuollaisena, se ammutaan alas sanomalla että kun mä olen ruma ja lihava ja vihaan itseäni. 

What's the point?

Miten kukaan toinen voi vakuutta sulle, että sä kelpaat maailmalle?  Mitään ei vaan tapahdu, ellen anna itselleni lupaa rakastaa itseäni juuri tässä hetkessä juuri tälläisenä kuin mä olen.

Sinä olet ihana ja ihmeellinen, elämän täydellinen luomus.
 Ainutlaatuinen ja erityinen - ehdoitta rakastettava juuri omana itsenäsi.


....hetken mietin, että pitäisikö mun olla hymyilemättä ja iloitsematta tästä päivästä,
koska juuri tänään mä olen tälläinen ja tässä kehossa.

Mutta, kun tää elämä on niin sanomattoman hienoa.
Multa ei puutu mitään, enkä mä vaihtaisi tässä päivässä mitään toiseksi.

Mun näköistä elämää.
Kiitos, että saan olla  elossa ja onnelinen.


Tsemppipalstat ja BodyLove -ryhmät ovat karua luettavaa.
Teoriassa ne on perustettu siksi, että niiden kautta voidaan jakaa positiivistä henkeä. Jotenkin niistä mutkan kautta onkin tullut avoin foorumi itsensä kritisoimiselle sekä jos mä olisin ja sit kun mä oon saanut itseni .... kuntoon -asenteelle

...en tahdo, en halua, en osaa, en voi, ei musta oo, ei musta kuitenkaan oo, 
ei oo ei oo ei oo  

koska ei oo

Luoja auta, kun joku rohkea kotimaan kamaralta sanoo että mä olen okei juuri tälläisenä - uhkarohkein vielä rohkeansti omankuvan kera. Jatkaa kertomuksessaan, että seison aidosti tekemieni valintojen takana ja olen onnellinen tänään tälläisenä, vaikkakin olen asettanut itselleni - oma keho mukaan lukien -  minusta kivalta tuntuvia tavoitteita elämän tulevia vuosia ajatellen.

Millainen vastaanotto siitä seuraa?

#aikahiljaistaon

Ulkomainen BodyLove -aktivisti on tosi-kiva-super-hieno -juttu. Niitä on kiva ihailla ja sanoa ääneen, että olisimpa mäkin rohkea niinkuin toi.  Koska se ulkomaalainen on sellainen etäinen ja kaukana ja poseeraakin kivasti ehkä jonkun julkaisun kannessa tai sitten sillä on oma vaatemallisto tai ainakin satatuhatta Instaseuraajaa. Ja sitten on tietenkin se unelmatyypit - ne jotka edustsavat kaikkea sellaista helposti sulatettavaa - sileää ja mutkatonta menoa. Photoshopattua inspiraatiotodellisuutta - kaikki luonnon muovaamat kurtut suoriksi ja pinnat sileiksi.

#coolbabe
#loveyourbodylove

Koska se tyyppi on ihana ja rohkea.

Pukeutuu niinkuin haluaa.
Tekee mitä tahtoo.
On aidosti onnellinen omana itsenään.
Rakastaa ja on rakastettu.
Tekee ihan mielettömän siistejä juttuja.

Sanoo, että tänään mä oon hyvä tälläisenä.
Puhuu tulevaisuudesta yhtä rakkaudella kuin nykyhhetkestä.


...en mä voi
....en mä uskalla
....kun ei musta oo

ei
ei
ei

en mä

(lisää tähän lista itseä mollaavia sanoja)


...mut sitten kun mä vihdoin oon (lisää tähän haluamasi asia) 
niin sit mä (lisää tähän aikomus)


Just tänään, mä olen aivan parasta minää tähän hetkeen.


Mä olen ihana ja ihmeellinen.
Rakastettava tänään juuri tälläisenä.

Mulla on ihana elämä,
se pitää sisällään ihania ystäviä,
mielekästä tekemistä,
toistuvia tilaisuuksia sanoa itselle, 
että olen hyvä ja arvokas tänään tälläisenä ja näinen taitojen kanssa.

Itseni itselleni antama vapaus sanoa, 
että mä riitän itselleni tälläisenä.

Tämä kaikki on mun omien valintojen summa.

Valinta, että rakastan itseäni tässä hetkessä juuri tälläisenä.
Valinta, että otan jokaisen päivän vastaan ilolla.
Valinta, että kohtaan elämässä eteen tulevia uusia ihmisiä rakkaudella.

Itsen annettu lupa itselle nauttia joka hetkestä.


Minä riitän juuri tälläisenä.
Minä olen hyvä, ihana ja rakastettava.


...surullista on, että minun itsestäni löytämä onni satuttaa niin montaa ihmistä.


Miten sä voi olla muka onnellinen kun sä olet tuollainen?

....mä en ikinä kehtais
....mä en ikinä vois
...mä tappaisin itseni jos mä joku aamu heräisin tollaisena
... mua hävettäis olla tollanen
....noin värikäs
...noin äänekäs

ton kokoisena

...mut jos olisit (lisää tähän haluamasi positiiviseksi mielletty menestystä ja tehokkuutta kuvaava adjektiivi) niin mä kyllä kannustaisin sua jatkamaan just tollalailla



Ihana suloinen Self-Sabotage.


....kun ei musta ole mihinkään,
kun en mä ole minkään arvoinen.


Minä olen arvokas.

Ja niin olet sinäkin.
Rohkenet antaa itsellesi luvan tutustua itseesi ehdoitta,
huomaat miten ihana ja ainutlaatuinen ihminen juuri sinä olet.

Anna itsellesi lupa rakastua itseesi.

....koska rakkaus.


Kyllä - sinä riität.



Rakkaudella,
Sallamari


2 kommenttia: