20. maaliskuuta 2014

Lopulta valo voitti pimeyden


On aika jakaa kiitosta ja krediittejä.
Niitä mitä jokaisen valmiiksi saatetun projektin päättyessä projektissa auttaneille tahoille vilpittömin sydämin jaetaan - elokuvien lopputeksteissä - CDlevyjen sisältä löytyvissä vihkosissa.

Mitä seuraavaksi tapahtuu työelämässä -projekti on on tänään saatettu päätökseen.
Reilun kuukauden kestänyt, ajoittain hyvinkin haastava, työsarka on tältä erää ohi.
Tähän kuluneeseen ajanjaksoon elämässäni
 mahtuu paljon hyviä hetkiä, paljon hämmentäviä hetkiä
itkua ja porua
niinkuin myös helisevää naurua ja kiukkuisia kirosanoja.

Lopputuloksena
- aloitan työt uudessa työpaikassa huhtikussa.

Kiitos.

Nyt seuraa kiitoslistani.
Satunnaisessa järjestyksessä, mutta suoraan sydämestä.

Haluan kiittää kaikkia tavalla tai toisella 
(kovin monasti itse juuri asiaa taroituksellisesti tiedostamatta)
tässä projektissa kanssani mukana kulkeneita
ja ajoittain kuvassa vilahtaneita sivuroolistatisteja

Aivan aluksi kiitoksia Helsinkikoti ja Linda.
Hassua herätä tänään huomaamaan, että suurimman osan tämän projektin itselleen kahmaisseeesta ajasta olen ollut sinun luonasi - kotisi hellässä huomassa.
Olet rakastanut, ruokkinut, tukenut ja tsempannut.
Antanut minun olla juuri niin rikki ja tuskainen kun on ollut sillä hetkellä tarpeen,
samalla kuitenkin pitäien minut vahvasti ja kiinteästi kiinni arjessa.
Jakaen  ilosi ja surusi kanssani,
ilman että olisit pelännyt, että meneekö tuo nyt lisää rikki jos kerron jokapäiväisistä kuulumisista,
luottaen joka hetki siihen, että kyllä minä pärjään
kunhan saan rauhassa ja rakastettuna olla tunteideni ja tunnelmien kanssa.
Kiitos kun rakastat minua!

JunttiP ja PikkuS
Perheeltä on pyydetty paljon.
Kiitos että olette antaneet minulle omaa tilaa ja aikaa.
Kiitos että olette niin vahva isä-tytär kaksikko, 
ja osaatte ja  jaksatte tarpeen pyörittää arkea vaikkei
 äiti ei aivan 100% pysty juuri nyt olemaan hetkessä läsnä.
Vahvuutenne pitää minut pinnalla.
Olette rakkainta minun maailmassani.

Ansku,
teen kaikkeni, en vain yritä kaikkeani.
Kiitos minua kohtaan osoittamastasi luottamuksesta ja  kiitos suosituksista.
Kiitos että olet antanut oman panoksesi ja nähnyt vaivaa vuokseni.

Kirsi,
 kiitos että rehellisesti sanoit tärkeän lauseen
'mä oon niin onnellinen että sä pääsit sieltä pois'
tilanteessa jossa toinen olisi voivotellut ja säälitellyt minua
Sinä sanot minulle sydämesi totuuden ja siksi olet niin rakas.
Samaan hengenvetoon tässä yhdeydessä myös kiitoksia Peikko,
noista arkipäiväisieltä tuntuvista kysymyksistä,
miten menee ja miten on jaksamisen laita
Ne merkitsivät minulle todella paljon ilmestyessään chatti-ikkunaani.

Sari I
Kiitokset lounasseurasta, Grumpy Cat kuvista, 
kuuntelemisestasi
ja tietenkin kaikista Cheek uutisista.
Plus siitä, että huolehdit tavaroistani.

Lisäksi kiitokset
työterveyslääkäri - että näit todellisen olotilani ja reagoit heti
työpsykologi - kuuntelevista korvista
Sanna L - lakiopillisesta ohjauksesta, vaikket äitiyslomalaisena kyennyt itse asiassani lakinaisena auttamaan, kauttasi sain apua ja ohjaiusta oikeaan suuntaan 
Asianajotoimisto Lukander & Ruohola Oy - Heikki ja Tommi, kiitos lakiopillisesta avusta.M uupuu vielä, mutta ei huolta, osoite laskullesaapuu tuota pikaa. Tätä lakitoimistoa voi omien kokemusteni perusteella lämpmästi suositella muillekin
Sindex - kuuntelevista korvista, yöpaikasta, omien kokemuksien jakamisesta ja henkisestä tuesta. Kuin myös lauantaisesta bile-illasta ja niistä hetkestä jolloin ajatukseni harhannutettiin aivan toisaalle kuin työmurheiden pohtimiseen. Tässä samassa lauseessa voi ajatusteni harhateille saattelemisesta kiittä myös sinua Sami, ihmiskehon luiden mietiskely voittaa työmurheiden vatvomisen - kiitos siis hetkistä kun osaltasi autoit ajatuksiani toisille raiteille. Myös kiitokset sinulle Philippe esimerkillisitä tarinoista siitä, millaista on hyvä johtaminen. Kiitos myös sanoista, You totally different than what Im used to, colorfull and pretty cool as you are - boostasi itsetuntoani juuri siinä hetkessä.
Kiitoksi rakas I, että ilmestyit takaisin elämääni juuri nyt - nyt minulla on aikaa jakaa rakkauttani sinulle, kuunnella ja tukea, kun ei katse ei joka hetki kokonaisvaltaisesti omassa navassa.
Kiitos Annikkalle varaäitinä olemisesta ja yhteisessä,siinä nykyisin meistä tyhjästä, työhuoneessamme kanssani viettämästäsi ajasta. 
Kiitos Nella - tulit työhuoneeseeni ja juttelit minulle yhä niinkuin aina, hetkinä jolloin toiset eivät enää tuohon juurikaan uskaltaneet 
Kiitos työkaverit jotka lopulta rohkenitte
Kiitos blogit lukijat ja kommentoijat tsempistä.
Kiitos vuodatuksiani kuunnelleet junatuttavani tuesta ja tsempistä - ensi kuussa minä palaan kuukausilippulaiseksi
Kiitos tuttavat virtuaalimaailmassa ja IRL - tsempistä ja vuodatusteni kuuntelusta
Kiitos peukuista FBssä minua tsempanneet
Ai niin, kiitos isi - kiitos kun et ole soittanut minulle kertaakaan koko tänä aikana. Kiitos hiljaisuudesta, se takasi sen etten joutunut valehtelemaan sinulle, sillä sitä vähiten maailmassa haluan. Mutten myöskään olisi halunnut kertoa sinulle totuutta tästä koko sopasta, se olisi huolestuttanut sinua. Tänään soitan sinulle ja kerron, että kaikki on hyvin.

Suurin kiitos ehkä kenties kuuluunee entiselle työpaikalleni
- kiitos, kun päästitte minut menemään
kiitos, kun asiat hankalaksi tekemällä ajoitte minut tilanteeseen, 
jossa minun oli pakko kääntyä hakemaan apua enemmän osaavilta. 
On rohkeaa tunnustaa, ettei itse osaa ja että tarvitsee toiselta ihmiseltä tukea ja apua. Minä olenn aika pitkälti sellainen minä osaan kaiken ihminen ja avun hakeminen ja muihin turveutuminen  tuntuu pelottavalta. Jossakin mielessä koen siis kaiken osakseni saaman asiattomuuden tarkoituksenmukaisettomana rohkaisuna, sellaisena tekona jonka vaikutuksesta pääsyin muuttamaan tututtuja toimintatapoa ja etsimään uudenlaisia paremmmin palvelevia toimintamalleja. Pääsin eteenpäin elämässä. Ja bonuksena, milloin ikinä minä tai joku toinen törmää mihinkäänn vastaavankaltaiseen tilanteeseen, minä tiedän miten toimia.
Voin opastaa ja inspiroida tästä eteennpäin muita samanoloisiin hankaliin tilanteisiin joutuvia.

niin, kiitoksia myös Henriika ja Rauni - terapeutti ja elämäntaitovalmentaja - joiden opastuksella olen onnistunut keräämään itselleni koko joukon toimivia työkaluja elämästä selviämiseksi.
Teiltä saamani työkalut otin prosessin aikana hirittävän hienosti hyötykäyttöön - ja katsokaas, vahinkojen määrä on tällä kertaa aika minimaalinen.
Oikeastaan olematon,
että minähän selvisin aika helvetin hienosti.
Että hyviä työkaluja elämässä selviämiseen löytyy.
.
Suosittenlen tutustumaan kumpaankin näistä mahtavista leideistä 
heidän kanssan on hyvä etsiä yhsessä työkaluja omaan elämään
kummasta aloitan - no tarpeestassi riippuen, 
tsekkaa molemmat ja mieti sitten

Viimeinen, muttei vähäisin.
Kiitoksia maailmankaikkeus,
tästä aivan helvetillisestä ja haastavasta 'loppukokeesta'.
Siitä, että laitoit minut kohtaamaan itseni ja tunteeni
ja löytämään vahvuuteni ja uskon itseeni
laitoin huomaamaan, mitä sairaudesta toipuminen todellisuudessa on
se on sitä, että kestää läpi vaikeuksien
kulkien joka askeleella kohti uutta ja valoisampaa huomista.

Kiitoksi myös sinulle joka elämässäni olet vaikuttanut,
mutta jota en erikseen juuri tässä kohden huomannut mainita.

Maailmankaikkeus vastasi pyyntööni.
Sain juuri sen mitä vilpittömästi sydäestäni pyysin
Oloon tämä tarina elävä esimerkki siitä.

Be inspired.
Elämään on lupa luottaa.

Rakkaudella,
Sallamari

Ei kommentteja