18. elokuuta 2014

Se aika kuukaudesta


PikkuÄssän itse leipomaa mustikkapiirakkaa

Tuntuu, että aivan kaikkialla puhutaan tänään kertyneistä kesäkiloista, laihduttamisesta ja uudesta paremmasta elämästä. Se aika elokuusta, kun kunnollisten kansalaisten on taas pakko palata ruotuun.

Ryhdistäytyä ja tavoitella paremmaksi ihmiseksi tuloa
aloittaa kuntosalilla
ruveta laihikselle

mielessä risteilee ajatukset,
jos josko mäkin ryhtyisin
että ihan varmaan nyt tällä kertaa mä onnistun
musta tulee parempi
mä laihdun ihailtavia määriä

ehkä sitten viimein musta tulee jotakin

sellainen onnistuja


voi miten toisten elämä huolettaa mua juuri nyt.
nuo tyypit ympärillä, jotka ryhtyivät projekteihinsa
laihduttamaan
kuntoilemaan
tavoittelemaan parempaa minää

eniten mua vittu pelottaa,
että entä jos ne onnistuukin
miks vitussa mä en voinut koskaan onnistua?

mitä mä sitten sanon nille,
että pitäisi muka olla onnellinen ja onnitella onnistumisesta
elää samalla päivästä toiseen tiedostaen,
 että musta itsestä ei ollut koskaan onnistumaan
pudottamaan 48 kiloa
olemaan se suurin pudottaja
iltalehden viikon laihduttaja

voi vittu

saanko mä vihata noita
sitä että ne yrittää 
ja mikä pahinta, 
ihan mun kiusaksi ne varmaan vielä onnistuukin

ne onnistuu
niistä tulee onnistujia
vittu, kaikki maailmassa pitää onnistujista
ja sit, kaikki huomaa ne
mitä mä sitten olen?
mikä musta tulee?

miksi mä en voi vaan onnistua?

tai siis, että miksen mä ole voinut onnistua jo kauann sitten

olla valmiiksi jo
 hallitumpi elämässä
parempi
puhtaampi
kuin ne joiden tarvii taas aloittaa

tiedättehän

sellainen jonka ei tarvitse aloittaa 
sillä voi vaan olla
ja ylenkatsoa noita reppanoita
jotka on retkahtanut
joiden pitää taas aloittaa

vähän niinkuin lapsena,
se käärmeet ja tikapuut -peli
muistatko milta tuntui kun kaveri osui käärmeeseen
 ja liukui takaisin lähtöruudun viereen

itse jatkoi lähelle maalia,
sillä niin eihän noppa voi pettää minua ja heittää käärmeen luokse vievää lukua

miksi vitussa elämä on pettänyt minut näin
että olen lähtöruudussa
nollapisteessä
pakotettu tarpomaa samat ruudut uudelleen

siitä huolimatta en koskaa voi olla voittaja,
sillä nuo toiset ovat satoja ruutuja edempänä jo nyt

vitun onnistujat.

this way, that way
which way


Valehtelisin, jos tässä kohtaa kertoisin mitään muuta kuin että nämä siirtymäkaudet toden totta luovat painetta minullekin. Vuodenvaihde ja kesäloman loppu ovat ne pahimmat, kaikkialla hehkutetaan tarvetta muutokseen. Do it now or regret later. Vaatii kaksin verroin sitkeyttä sulkea slmänsä ja kävellä kaikkien noiden houkutusten ohi - nostaa katse rohkeasti ihmisten silmien tasolle ja todeta, että juuri tässä hetkessä mä riitän itselleni tälläisenä. Olla ostamatta kahden vuoden jäsenyyttä kuntosalille - sillä verukkeella, että nythän mä sen sitten vihdoinkin kaikkien epäonnnistumisieni jälkeen teen, aloitan uuden ja paremman elämän. Että juuri tällä kertaa, juuri tänä syksynä, musta tulee onnistuja. Mä onnistun!

Vaatii suunnattoman määrän rohkeutta päästää irti - antaa itselleen luvan vain olla.
Itkeä kotona epävarmuutta, samalla tietoisena siitä että juuri tässä hetkessä on lupa siihen, että mun on hyvä olla näin. Ettei aina tarvitse yrittää.

Tsempata itsensä tietoisuuteen siitä,
että minä olen tässä ja nyt aivan riittävästi.

Tasapainoilla terveen ja sairaan ajatusmallin välillä.
Toinen ääni huuta yhtä, 
toinen ääni täysin päinvastaista.

Selata Instagramia inspiroituen 
joka toinen kuva onnistumistarnoista  - niistä ennen ja jälkeen kuvista
joka toisena kuvana rakastua täyteläiseen onnellisesti hymyilevään fat freedom aktivistiin.

oikealle
vasemmalle
eteen 
taakse

olen keskellä taistelutannerta

kysymys kuuluu,
kenen ääni on vahvin?

Minun ääneni.

Tsemppiä heille,
joita tämä aika tästä kuukaudesta ahdistaa.

You are not alone.

Kuluttajana meillä on mahdollisuus valintaan ja vaikuttamiseen.
Miksi joka vuodenvaihde ja syksi pitäisi laihdutta,
tai aloittaa jotenkin parempi elämä -
minä haluan nauttia elämästäni juuri nyt!

Jätä jokainen laihdutusvinkkejä sisältävä lehti kauppaan,
investoi laihdutuslehden sijaan ispiroivaan  luettavaan
kalliiseen ulkomaiseen käsityölehteen jonka ostamisesta olet haaveillut
,kiiltäväkantiseenn koiralehteen jonka kanssessa on suosikkirotusi
tutustu skeittilehteen tai sukellusuutisiin

Jätä aterian korvike kauppaan,
osta niillä rahoilla vaikka ravintorikasta suomalaista superruokaa, mustikoita
kolmekymppiä kilo
-but beibe, you are worth it.

sSkippaa kuntosalin ekstrasuperjäsenyysetu, 
ja sano rohkeasti ääneen että kuntosali ja crossfit ei vaan ole mun juttuja
Varaa kuntosalijäsenyydestä säästämilläsi rahoilla aika suosikkikampaamoosi kerran joka toinen kuukausi
kampaamosta poistuessasi nouse tavanomaisen pysäkin sijaan kotibussiin kaksi pysäkkiä kauempaa
shine like the star you are!
pari pysäkkiä kauemmaksi kävlee iloisena uusi tukka hulmuten


Use your voice!

Tilaisuuden tullen, ole rohkea
onnittele ja kehu sitä onnistujaa.
Sillä toisen onnistuminen, ei ole itseltä pois.
Kenenkään onnistuminen, ei tee minusta huonompaa ihmistä,
kyse kaikessa kun on vain erilaisista tavoitteista elämässä
Minun tavoitteeni ovat hyviä juuriä sellaisena kuin ne ovat - 
samalla kertaa sinun tavoitteesi ovat yhtä lailla hyviä.
Tavoitteiden saavuttaminen ja pyrkimykissään onnistuminen on iloinen asia.
Yhtä iloinen kuin paikalleen jääminen tai pysähtyminen
- tästä hetkestä nauttiminen.


Rakkaudella,
Sallamari

2 kommenttia:

  1. Jos sallit karkean kielenkäytön, niin mun mielestä sä olet aivan helvetinmoinen onnistuja! Ei niin, että pakolla survoisit itsesi tuohon superlaihduttajien joukkoon, vaan niin että pelosta, epävarmuudesta ja muusta vaikeasta huolimatta kuljet löytämääsi terveempää ja oikeasti parempaa tietä. Itse sorrun joka saamarin syksy, kesä ja vuodenvaihde niihin laihdutuslehtiin ja -kuureihin ja taistelen jatkuvasti uskaltaakseni olla armollinen ja tyytyväinen, vaikka se tarkoittaakin sitä, että silloin olen lihava. Aion kuitenkin onnistua tervehtymisessä, sillä sinun ja muiden toipuvien kautta olen nähnyt mahdollisuuden siihen. -M

    VastaaPoista