25. syyskuuta 2014

Random act of Kindness

Random Act of Kindness eli yllätyshyvyys - motiiveista vapaa, odotukseton, sekä spontaani mutta samanaikaisesti tarkoituksellinen, ystävällinen teko toista ihmistä kohtaa, joka lisää sekä tekijän että teon kohteen onnellisuutta.




Suuntasin tänään ensimmäistä kertaa työpaikalle tälläviikolla,
 takana kolmen päivän sairasloma heti tämän viikon aloitukseksi.

Työpöydälläni odotti yllätys.

Lahja.

vailla parane pian korttia,
eikä tänään ole syntymäpäivänikään,
tai muu vastaava "tänään on hyvä muistaa" -päivä.

A Random Act of Kindness


Suurenmoinen yllätys työtoverilta.
Elämäni ensimmäinen Bändipaita.

Minäkun kerran erehdyin paljastamaan,
että salaa vähän fanitan ainakin yhtä bändiä
että fanittaisin julkisestikin,
vaikka puuman maineenhan sillä saisi.
Mutta mitä väliä sitä enää tässä iässä on.
Mä oon jo niin aikuinen, että kyllä mä kestän.
Harmittelin siinä sivussa haikeana,
ettei mulla oo koskaan ollut yhtään bändipaitaa,
sillä mä en oikein ole koskaan osannut fanittaa mitää niin tosissani.
Että mä olen vähän sellainen salafanittaja,
tai wanna-be fani,
kaappifani
...mitä niitä nyt on...
teidättehän te,
mä olen niitä jotka ei hienosti osaa kovaan ääneen huutaa ilmoille fanitustaan
musiikin tai juuri minkään muunkaan suhteen
...ja että ehkä mun tyyliini voisi nykyisellään lisätä jonkun sopivasti Kitschin ja muun vaatekaapin kanssa tietyllä tavalla yhteensopivan bändipaidan.




Nyt minulla sitten on sellainen
aito ja oikea 100% official merchandise bändipaita.
Minun vaatekaappiini sopivassa tyylissä.

Random Act of Kidness tuotti iloa jo tänään koko työpäivän.
Minä tepastelin tyytyväisenä ja onnellisena uuden bändipaitani kanssa ympäri toimistoa
nauttien täysin siemauksin fan-girl -hetkestäni.

Olen iloinen ja kiitollinen yllätyslahjasta.
Iloa ja kiitollisuutta on jaettu Instagramissa, Facebookissa kuin myös nyt täällä blogissa.

Kel onnellinen on, se kitollisena sitä maailmalle jakakoot.

kiitos. kiitos. kiitos.

Tämä ensimmäinen bändipaita on ensimmäinen spontaanisti minulle annettu lahja, jonka osaa ottaa vastaan kiitollisena ilman vaivaantuneisuuden tunnetta. Olen projisoinut itseni lahjan antajaksi ja ollut hämilläni ja hyvin vaivaantunut suunnitlleen joka kerta kun joku on muistanut minua - randomisti tai merkkipäivän johdosta. Syömishäiriö, masennus ja epävakaa persoonallisuus ovat piirteitä, joiden kanssa eläessä ihminen helposti luokittelee itsensä (muka)pyyteettömäksi marttyyri antajaksi. Sellaiseksi, joka evää itseltään oikeuden ottaa vastaan mitään ikinä milloinkaan, sillä eihän tälläinen marttyyriantaja heikkouksissaa ole lahjan arvoinen.

But Im over all that now.
Nautin suunnattomasti lahjan saamisesta.

Because we are all worth some gifts.

Minun vuoroni laittaa hyvä kiertämään.
Kiitos lahjasta Anniina.

Lahjasta kiitollisena,
Sallamari

Ei kommentteja