29. syyskuuta 2014

If you believe, you will receive

If I die today, I die happy


Tekisi mieli kirjoittaa kymmeniätuhansia sanoja siitä miten vaikeaa on kirjoittaa hyvästä olosta, sillä olisi todellakin helpompaa kirjoittaa kirjoittamisen vaikeudesta kuin yksinkertaisesti hehkuttaa hyvää ja onnellista olotilaa. 

Pieni paradoksi.

Vaikeista päivistä ja surullista hetkistä syntyi helpommin tekstiä,
kuin päivistä, jolloin kaikki on helppoa ja hyvin.
Oli helpompaa avata raskaan mielen saloja,
kuin päästää ihmisiä katsomaan sisälle onnellisuuteeni.

Ehkä minua vain pelottaa,
että onko tää oikeasti totta
pysyvää
oikeasti minun
sellaista joka ei lähde pois
jos hetkeksi nyt suljen silmäni

Ehkä juuri siksi onnellisuudesta kirjoittaminen pelottaa hieman.


Making friends


Omistin viikonlopun rohkeudelle.

Astuin rohkeasti ulos omalta turvallisuusalueeltani ja lähdin tutustumaan maailmaan.
Sain kutsun mitä ihanimpiin kotibileisiin ja itselleni epätyypilliseen tapaan vastasin lopulta kutsuun myöntävästi - lupasin, että mä tuun vaan ihan piipahtamaan teidän bileissä.

Luvassa oli täyteen ahdetun omakotitalon verran vieraita ihmisiä ja hyvää menoa.
Pieni ääni takaraivossa huusi aivan helvetin lujaa.

Että mitä vittua sinä siellä teen,
että me suhtaudutaan kaikkiin ihmisiin aivan helvetin varauksella,
ihan vitun keilteisesti
ei
eikä me haluta pitää hauskaa,
eikä varsinkaan olla sen arvoisia että mitenkään voisi olla lupa pitää hauskaa
mitä vittua on hauska?
ei
EI
no means no
ja niinku, mitä nekin ihmisen susta ajattelee kun sä oot tollanen
socially retarded
etkä sä oikeasti tajua ihmisiä
tai siis että
sähän vaan oot
no vittu tollanen

Todellinen minäni on vahvempi,
kuin se pieni ääni takaraivossani enää ikinä.

Sisimmässäni mä tiedän,
että juuri nyt on tullut aika päästää uusia ihmisiä elämään.
Ja uusia ihmisiä tapaa vaan poistumalla oman turvallisuusalueen ulkopuolelle.
Life is out there.

Jaa, että miten kävi?
Että kuolinko mä?

Noup.
tai siis, että en kuollut ja erittäin hyvin kävi.
se ihan vaan hetken piipahtaminen
 vierähti aamuviiteen jatkuneeksi laatuajaksi 
hengailuksi hyvässä seurassa

löysin rohkeuden itsestäni,
löysin uusia ihmisiä elämääni

Houston, 
we have a positive connection.

paljon naurua
samalle taajuudelle viritettyjä ajatuksia
paljon uutta
positiivisia kokemuksia

yhteisymmärrystä siitä,
että maailmassa ei milloinkaan voi olla liiaksi
glitteriä, tylliä eikä vaaleanpunaista hattaraa

mä en kyllä oo koskaan ennen -lauseita
mä rohkenen kokeilla -lupauksia
toi on ihan uutta -ihailevia ihmetyksiä

hyvää onnellista oloa.
aito minä kokemus.

kokemus siitä, että mä voin olla juuri minä.
maailmahan hyväksyy minut juuri tälläisenä,
 kun minä nyt osaan hyväksyä itseni
rakastaa kaikkea tätä
 itseäni
 juuri tälläisenä.

there is the magic formula
to wow someone else,
you first have to fall in love with yourself

antaa lupa itselleen tutkia elämän ihmeellisyyttä
toivottaa ennestää tuntematon ihminen lämpimästi tervetulleeksi elämääni juuri tuollaisenaan

 ihastua siihen mitä näkee toisessa ihmisessä,
häneen tapaansa kantaa itseään ja olla läsnä kehossaan,
sitä miten ihanasti lihallinen toinen ihminen osaa olla.
Puolittain ihmetellen ihailla
 todeta, että todella joo noin sen voi tehdä.
löytää toisesta ihmisestä
pieni ripaus lisää onnea omaan onnellisuuteensa.
antaa ja saada.

kiitos. kiitos. kiitos.

Kaikki alkoi yhdestä pienestä askeleesta 
tarkasti määritellyn turvallisuusalueeni ulkopuolelle.
trust me, tämä seikkailu ei ollut lainkaan epämukavaa.
 päinvastoin.
Thanks for this adventure.
You know who you are.
yes you do.
I know it.

Tähän kertomukseen luvassa jatkoa vähän myöhemmin otsikolla,
"Tässä mä nyt olen kun mä kerran lupasin tulla kokeilemaan."


Kiitos.

Rakkaudella,
Sallamari


 Kenestä sinä viimeksi ammensit positiivistä voimaa itseesi?

3 kommenttia:

  1. :) Kuulostaa tutulta. Tosin koin tämän about 19(!) vuotta sitten kyseisen ihmisen kanssa. Ja no silloin hän ei ollut vielä sinut vartalonsa kanssa ja minä vielä vähemmän. T sanoi, että olet huipputyyppi. Maailmassa on niitä hyvin vähän - hieno kirjoitus. Ja Piikkiöbileet kannattaa aina. Sieltä minäkin itseni aikoinaan löysin, näiden ihmisten kautta. Parhautta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaaaawh, tää oli niin ihana kommentti, että mä ehkä melkein itken joka kerta kun luen tämän. <3
      kiitos.kiitos.kiitos

      Poista