16. kesäkuuta 2015

Mitä lupasinkaan itselleni


Mun lempilause viime vuosina on ollut
"Sit,  kun mulla on aikaa."

"Sit, kun mä en reissaa joka päivä Helsinkiin ja takaisin niin sit mä..."
"Sit mä ostan kuukausikortteja kuntosalille ja tutustun säännölliseen liikuntaan."
"Sitä mä joogaan aivan joka päivä."
"Sitä mä oon se läsnäoleva äiti."
"Sit mä liityn johonkin vapaaehtoisjuttuun mukaan."
"Sit mä pidän hyvää huolta itsestäni ja omistan aikaani ihmisenä kasvamiseen."
"Sit mulla on aikaa olla ystävä."


Talviaamuna junan torkkuvaunun hämärässä lupaan pyhästi itselleni,
"Että sittten kun mä en oo joka päivä täällä, niin sit mä kyllä."


Rakas kehoni, annan sinulle tilaisuuden liikkua

Tässä sitä nyt sitten ollaan, 
keskellä SIT KUN -hetkeä.

On tullut aika lunastaa lupaukset ja seisoa sanojensa takana.

Otin ensimmäisen rohkean askeleen näiden itselle annettujen lupausten täytössä viikko sitten - hankin kuukausikortin kuntosalille. Salikortin hankkimisesta eteenpäin missioni on rohkaista itseni käymään salilla säännöllisesti. Toistaiseksi saldona on paljon pehmeää kehonhuoltoa - joogaa, bodybalancea sekä venyttelyä. Olen rohkaissut itseni kokeilemaan mielenkiintoiselta vaikuttavia uusia lajeja - kahvakuulaa ja zumbaa - tietoisesti jättäen syrjään negatiiviset ennakkoasenteet katsastaen tunnit avoimin mielin ja rakkaudellisin ajatuksin.

Olen nauttinut joka minuutista.


Rakas mieleni, annan sinulle aikaa vapautua

Olen heittäytynyt mukaan vapaaehtoistyöhön avoimin sydämin ja mielin antaen toisen ihmisen hyväksi sitä mitä minulla tällä hetkellä on yltäkylläisesti - aikaa. Vapaaehtoisen auttamisen kultainen sääntö - kukin antakoon maailmalle siitä, mitä hänellä on itselle riittämiin.

Oli se aikaa,oli se rahaa tai olisi se jotekin tavaraa
- kaikki toiselle ihmiselle rakkaudella annettu apu on yhtä tärkeää.


Rakas lapseni, annan sinulle yhteisiä äiti-lapsi -hetkiä

Herään nykyisin onnellisena 
sydän täynnä kiitosta jokaiseen uuteen päivään. 

Olen onnellinen siitä, että joka päivä löydän sisältäni rohkeuden sellaisiin pieniin ja suuriin tekoihin joiden myötävaikutuksesta saa elää tässä hetkessä unelmiani todeksi.

 Unelma elämä - miten ihanalta kuulostava haavekuva. 

Sellainen todellinen "Sit kun" - juttu, 
että "sit kun sitä ja tätä" niin sit mä elän unelma elämääni. 

Unelmaelämä koostuu pienistä teoista.
Rohkeudesta.

Siitä, että uskaltaa tarttua hetkeen
- elää tehden niitä juttuja, joista on aikaisemmin jo rohjennut haaveilla.

Unelmaelämä on ihan siinä,
jokaisen meistä edessä.

Pitää vain löytää itsestään se rohkeus,
sitten hypätä mukaann elämän virtaan.

Antaa itselleen lupa olla onnellinen - rohkeasti tavoitella hyvää itselle ja kulkea kohti niitä asioita jotka tekevät juuri Minut onnelliseksi.

Tehdä itse omien valintojen myötävaikutuksella unelmaelämä todeksi.
Uskaltaa elää unelmaelämää.

Because you are worth it!


Mukavaa tiistaita!

Rakkaudella,
Sallamari


1 kommentti:

  1. Ihana ja viisas postaus. Elämä on tässä ja nyt, tehdään tästä se paras ja juuri näistä hetkistä. <3

    VastaaPoista